دیدبان

دو راهبرد رهبر انقلاب برای به نتیجه رسیدن مسئله فلسطین

دو راهبرد رهبر انقلاب برای به نتیجه رسیدن مسئله فلسطین

به گزارش دیدبان به نقل از ایران اسلامی، نبرد رمضان یا نبرد پنجاه روزه، دفاعی هوشمندانه در برابر هجمه ی سراسری رژیم غاصب صهیونیستی و حامیانشان در منطقه ی نوار غزه است. منطقه ای که سالیان درازی است تحت حصر اقتصادی و امکاناتی است و جریان مقاومت آن را هدایت و راهبری می‌نماید.

جهاد و تشکیلات مقاومت هرچند برای مبارزه با رژیم صهیونیستی و بر اساس دغدغه ی خروج غاصبان از سرزمین مادری‌شان شکل گرفت، اما در بازه‌های زمانی مختلف صحنه‌های گوناگونی را تجربه کردند.

قسمتی از این جریان یعنی حماس با ورود به عرصه ی سیاسی انتخابات تشکیلات خودگردان در ۲۰۰۶ عملاً رویکرد سیاسی خود را تقویت کرد و قسمتی دیگر همچون جهاد سلامی، با حفظ آرمان‌های اولیه خود تنها راه پیروزی را اخراج صهیونیست‌ها با استفاده از روش های مسلحانه می‌داند. رویکردی که صهیونیست ها در تاریخ نشان دادند به غیر از آن، زبانی دیگری را در مسائل سیاسی و هژمونی قدرت نخواهند فهمید و هر نوع کرنشی را به جای تشکر، با شدیدترین وجه ممکن پاسخ می‌دهند. قتل یاسر عرفات، برخوردهای ذلت‌بار با بعضی از سران ساف و ... نمونه‌هایی از این دست رفتارهای رژیم اشغالگر قدس با سازشکاران است. اما ورود بدنه ی عمده ی مقاومت همچو حماس به صحنه ی سیاست، این خیال را برای مسئولین رژیم صهیونیستی ایجاد کرد که دیگر جریان مقاومت در بین مردم کارایی نداشته و ملت فلسطین خواهان سازش با مهاجمین سرزمین خودشان هستند. خطای راهبردی که منجر به حمله ی نظامی سراسری به نوار غزه شد تا کار مقاومت را به زعم صهیونیست‌ها یکسره کند. اما این خطا همچون دیگر خطاهای محاسباتی صهیونیست‌ها بی‌پاسخ نماند و خفت‌های فراوانی را برای این رژیم جعلی به دنبال داشت.

دستاوردهای جنگ ۲۲ روزه، ۸ روزه و در نهایت ۵۰ روزه ی اخیر به همگان نشان داد تنها روش قابل فهم صهیونیست‌ها مقاومت مسلحانه و توکل به نصرت الهی است. حال با در نظر گرفتن این موضوع می‌توان گفت که راهبردهای مطروحه از سوی رهبر معظم انقلاب، برداشتی دقیق، کارآمد و راهگشا در مسائل آینده ی فلسطین است. راهبردهای ذیل، نه تنها به قدرتمندی مقاومت و تسلیم شدن صهیونیست‌ها منجر می‌شود بلکه قدرت پوشالی صهیونیست‌ها را از درون فرو خواهد ریخت.

الف) تقویت مقاومت در تمامی ابعاد

یکی از مهم‌ترین راهبردهای مطروحه در فرمایشات رهبر انقلاب، تقویت و قدرتمندی درونی جریان مقاومت است. همراهی ملت مبارز فلسطین، افزایش تسلیحات و قدرت دفاعی و تهاجمی در کنار سرعت بخشیدن به بازسازی نوار غزه با استفاده از پتانسیل داخلی می‌تواند عمق راهبردی جریان مقاومت را افزایش داده و خطر حملات مجدد صهیونیست‌ها را کاهش دهد. اقدامی که می‌تواند دست برتر مقاومت را در صحنه ی سیاسی آینده ی فلسطین به ارمغان آورد و سازشکاران را از صحنه ی اجتماعی نظام فلسطین کنار گذارد.

 


ب) تسلیح کرانه ی باختری

کرانه ی باختری برخلاف نوار غزه که منطقه ای محاصره شده از سوی، صهیونیست‌ها، دولت مصر و دریا است، از هر سمتی با مناطق اشغالی هم‌مرز بوده و آن را در خود جای داده است. به عبارت دیگر منطقه ی کرانه ی باختری، منطقه ای استراتژیک است که علاوه بر مناطق فلسطین نشین در خود شهرک‌های صهیونیستی را محصور دارد و جمعیت بالایی را اسکان داده است. مناطقی که نزدیک‌ترین نقاط را به پایگاه‌های حساس نظامی و اتمی صهیونیست‌ها را دارا بوده و با تسلیح آن، سران صهیونیستی و اشغالگران فلسطین به شدت نگران خواهند شد.

در واقع صهیونیست‌ها که هیچ تعهدی برایشان مانع از جنایت و خونریزی نمی‌شود، زبان مقاومت می‌تواند آنان را وادار به تسلیم و عقب‌نشینی نماید. تسلیح چنین منطقه ای در شرق فلسطین اشغالی و غرب رود اردن اهمیت فراوانی دارد. به طوری که با کمترین سلاح‌های انفرادی می‌تواند هر شهرک صهیونیستی را تهدید و ناامنی فراگیری را در سرزمین‌های اشغالی برای صهیونیست‌ها ایجاد نماید. بر همین اساس و با استفاده از چنین راهبردی به طور حتم نه تنها دولت اشغالگر و جعلی اسرائیل مجبور به عقب‌نشینی می‌شود بلکه موج معکوس مهاجرت در تمامی سرزمین‌های اشغالی افزایش‌یافته و مقاومت به پیروزی هفتاد ساله ی خود مبنی بر اخراج اشغالگران دست خواهد یافت.

اما آنچه که باید به عنوان نتیجه‌گیری بیان داشت، مسئله ی فلسطین است. مسئله ی فلسطین مسئله ی اصلی جهان اسلام است و تقویت و حفظ این مسئله می‌تواند نقشه ی و فتنه‌گری بسیاری از جریانات استکباری را نابود ساخته و آن را حل نماید. فلسطین مسئله ی امت اسلامی و شعاری است که انقلاب اسلامی از ابتدای نهضت به آن معتقد بوده و رهایی آن از یوغ رژیم اشغالگر قدس، آرمان‌های آن می‌باشد.

بر این اساس، تسلیح کرانه ی باختری رود اردن و تقویت درونی جریان مقاومت می‌تواند علاوه بر افزایش حمایت‌های مردمی، پیروزی وعده داده شده ی الهی را به ارمغان آورد. لذا توجه به راهبردهای مطروحه یقیناً در دستور کار مقاومت قرار گرفته و جمهوری اسلامی ایران از این جریان حمایت خواهد نمود.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن