دیدبان

هشدار «اف‌بی‌آی» به صنایع آمریکا نسبت به حمله سایبری چین

 هشدار «اف‌بی‌آی» به صنایع آمریکا نسبت به حمله سایبری چین

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم ، روزنامه واشنگتن پست اعلام کرد ، پلیس فدرال آمریکا هشدار داده است که هکرهای مورد حمایت دولت چین تلاش وسیع و گسترده ای را برای سرقت اطلاعات ارزشمند شرکت ها و آژانس های دولتی آمریکا آغاز کرده اند.

بر اساس این گزارش، پلیس فدرال آمریکا فعالیت هکرهای چینی را در ارتباط با فعالیت های سایبری ارتش آزادی بخش خلق چین مرتبط دانسته است. دولت آمریکا بارها به صورت آشکار از دولت چین خواسته است تا سرقت اطلاعات از شرکت ها و آژانس های دولتی آمریکا را از طریق سایبری متوقف کند ولی پکن وجود چنین فعالیت هایی را تکذیب کرده است.

زمانی که وزارت دادگستری آمریکا در ماه می 5 مقام رسمی ارتش چین را به دست داشتن در جاسوسی های سایبری متهم کرد چین نیز به تلافی این اقدام مذاکرات با آمریکا برای حل و فصل اختلافات بر سر مسائل سایبری را متوقف کرد.

این گزارش افزود که مبارزه جاسوسی سایبری نقش مهمی در حمایت از منافع ملی چین دارد. پلیس فدرال آمریکا این گروه هکری چین را "آکسیوم" معرفی کرده و افزوده است: این گروه هکری معمولا سازمان هایی را هدف قرار می دهد که منافع اقتصادی و مالی راهبردی دارند و بر سیاست های زیست محیطی و انرژی آمریکا تاثیرگذار هستند.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن