دیدبان

بان‌کی‌مون: سوریه حاکمیت لبنان را نقض کرده!

بان‌کی‌مون: سوریه حاکمیت لبنان را نقض کرده!

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم ، «بان کی مون» دبیر کل سازمان ملل متحد در گزارش نیم سالانه خود از دولت و ارتش لبنان خواست همه تدابیر لازم برای جلوگیری از دستیابی حزب الله و گروه‌های مسلح دیگر به سلاح را اتخاذ کنند.
به نقل از الخبر پرس دبیر کل سازمان ملل متحد در این گزارش، نسبت به عدم تحقق پیشرفت‌های قابل ملاحظه در خصوص انحلال شبه نظامیان لبنانی و غیر لبنانی، خلع سلاح آنها و سیطره دولت لبنان بر تمامی اراضی دولت و عقب نشینی همه نیروهای خارجی از این کشور مطابق قطعنامه 1559 شورای امنیت سازمان ملل متحد، ابراز نا امیدی کرد.
در این گزارش که روز گذشته (23 مهر) توسط اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد بررسی شد، آمده است که لبنان همچنان با چالشهای خطرناکی مواجه است که ثبات و امنیت این کشور را چه در عرصه داخلی یا در امتداد مرزهای این کشور با سوریه، تهدید می‌کند.
بان کی مون در این گزارش، نقض مستمر حاکمیت لبنان از سوی گروه‌های درگیر  در سوریه را محکوم کرد و گفت: لبنان در طول دوره‌ای که این گزارش شامل آن می‌شود، در نتیجه اوضاع کنونی سوریه، خطرناک‌ترین تهدیدات علیه حاکمیت و تمامیت ارضی خود را تجربه کرده است.
وی همچنین حملات هوایی نیروی هوایی سوریه در خاک لبنان را محکوم کرد و آن را نقض حاکمیت لبنان دانست.
بان کی مون گفت: همچنان از همه گر‌وه‌ها از جمله دولت سوریه می‌خواهم که حاکمیت لبنان و تمامیت ارضی این کشور مطابق قطعنامه 1559 سال 2004، را محترم بشمارند.
وی همچنین نسبت به ادامه مشارکت حزب الله و دیگر گروه‌های لبنانی در جنگ سوریه هشدار داد.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن