دیدبان

چند داعشی انگلیسی تاکنون کشته شده‌اند؟

چند داعشی انگلیسی تاکنون کشته شده‌اند؟

به گزارش دیدبان به نقل از فارس ، روزنامه انگلیسی «دیلی‌تلگراف» گزارش کرد که افزایش شمار این تلفات نمایانگر آن است که جوانان انگلیسی همچنان در ایدئولوژی داعش غرق شده‌اند و شمار زیادی از آنها برای مبارزه در کنار داعش عازم سوریه می‌شوند.
طبق این گزارش، تنها در یک ماه گذشته، چهار فرد متعصب انگلیسی از جمله یک نوجوان از «برایتون» ظاهراً در یک حمله هوایی آمریکا علیه مواضع داعش، کشته شدند.
کارشناسان هشدار داده‌اند که اعلام تلفات اعضای خارجی گروه تروریستی «داعش» ممکن است انگیزه‌ای را برای آن دسته از افرادی که قصد پیوستن به داعش دارند، به وجود آورد تا عازم سوریه شوند.
طبق گزارش دیلی‌تلگراف، در میان این ۳۰ عضو انگلیسی گروه تروریستی داعش، جوانان کم سن و سالی بین بازه سنی ۱۸ تا ۲۵ سال به چشم می‌خورد.
گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن است که بیش از ۵۰۰ انگلیسی به سوریه سفر کرده‌اند که در کنار تروریست‌های داعش مبارزه کنند که البته ظاهراً نیمی از آنها به کشور خود بازگشته‌اند.
مأموران پلیس و سرویس‌های امنیتی انگلیس نگران هستند که این افراد که هم‌اکنون به انگلیس بازگشته‌اند تهدیدی برای انگلیس به حساب آید و این تروریست‌ها از تجارب و آموزش‌های خود در سوریه برای طرح‌ریزی حملات در داخل خاک انگلیس استفاده کنند.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن