دیدبان

توافق چین و اروپا درباره تروریسم

توافق چین و اروپا درباره تروریسم

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم ، اتحادیه اروپا امروز پنج شنبه اعلام کرد که رهبران چین و اتحادیه اروپا برای همکاری بیشتر در خصوص مقابله با تروریسم و افراط گرایی در خاور میانه و آفریقا به توافق رسیده اند.
به نقل از رویترز، لی کی کیانگ نخست وزیر چین در دیدار با خوزه مانوئل باروسو رئیس کمیسیون اروپا و هرمن ون رومپوی رئیس شورای اروپا در حاشیه نشست رهبران آسیا و اروپا در شهر میلان در خصوص افزایش همکاری ها بین چین و اروپا برای مقابله با تروریسم و افراط گرایی در خاور میانه و آفریقا به توافق رسیده اند.
بر اساس این گزارش، اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه‌ای بدون اشاره به نوع همکاری های دو طرف اعلام کرد که "رهبران چین و اروپا شرایط و اوضاع خاور میانه و، شمال آفریقا را مورد بررسی و ارزیابی قرار دادند و توافق کردند تا برای مقابله با تهدیدات تروریستی و افراط گرایی در منطقه با یکدیگر همکاری کنند."
چین ماه گذشته به صورت محتاطانه‌ای به درخواست باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا برای پیوستن به ائتلاف بین المللی علیه داعش پاسخ داده است. چین اعلام کرده است که جهان باید با ترور مقابله کند ولی در عین حال باید تمامیت و حاکمیت ارضی کشورها نیز احترام گذاشته شود.
برخی کشورهای اروپایی در حملات هوایی علیه داعش در عراق مشارکت کرده اند.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن