دیدبان

کردها: داعش در حال فرار از کوبانی است

کردها: داعش در حال فرار از کوبانی است

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم ، شبکه خبری بی‌بی‌سی لحظاتی پیش از قول منابع کرد در حال پیکار با گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شامات (داعش) خبر داد نیروهای این گروه تروریستی در حال عقب‌نشینی از شهر کوبانی، در شمال سوریه هستند.
آقای ادریس نسان، از مقامات نیروهای کرد به بی‌بی‌سی می‌گوید نیروهای داعش در روزهای گذشته کنترل بیش از ۲۰ درصد از شهر را از دست داده‌اند.
در همین حال، رسانه‌های آمریکایی روز چهارشنبه از قول مقامات پنتاگون مدعی شدند با تشدید حملات هوایی آمریکا صدها نفر از نیروهای داعش کشته شده‌اند.
این خبر در شرایطی اعلام شده که باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا و رهبران کشورهای انگلیس، فرانسه، آلمان و ایتالیا ساعاتی پیش از توافق برای تشدید حمایت از یک رویکرد سیاسی جامع در عراق و توافق بر سر آموزش نیروهای محلی در عراق و سوریه خبر دادند.
آقای نسان گفت نیروهای موسوم به YPG کرد در حال پیشروی در مبارزه با داعش هستند. وی با بیان اینکه داعش در روزهای گذشته کنترل ۴۰ درصد از شهر کوبانی را در اختیار داشته می‌گوید در حال حاضر این رقم ۲۰ درصد کاهش یافته و آنها در حال حاضر کنترل ۲۰ درصد از شهر را در اختیار دارند.
وی تأکید کرد نیروهای YPG در روزهای اخیر اقدام به انجام عملیات پاک‌سازی در بخش‌های شرقی و جنوب شرقی کوبانی کرده‌اند.
در همین حال، کسری ناجی، خبرنگار شبکه خبری بی‌بی‌سی از نزدیکی مرزهای کوبانی می‌گوید میان نظامیان کرد موجی از امیدواری وجود دارد که می‌توانند طی روزهای آینده داعش را از کوبانی بیرون برانند.
بیش از ۱۶ هزار نفر از ساکنان شهر کوبانی طی روزهای اخیر از بیم پیشروی نیروهای داعش از این شهر گریخته‌اند.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن