دیدبان

تمرین مشترک دریایی ایران و روسیه

تمرین مشترک دریایی ایران و روسیه

به گزارش دیدبان به نقل از باشگاه خبرنگاران ، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در حاشیه همایش کاربرد لیزر در پزشکی نظامی که در سالن همایش بیمارستان گلستان نداجا برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: رزمایش بزرگ ولایت 93 در سه ماهه آخر سال برگزار می‌شود و در این رزمایش از انواع تجهیزات پیشرفته استفاده خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه این رزمایش در‌ مدار 10 درجه در آب‌های آزاد برگزار می‌شود، افزود: از نظر وسعت رزمایش گسترده خواهد بود.
فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به توصیه‌ها و فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره حضور در آب‌های آزاد تصریح کرد: نیروی دریایی ارتش تاکنون در تنگه مالاگا، باب‌المندب، شمال اقیانوس هند، دریای سرخ، دریای مدیترانه و دو بار از کانال سوئر بازدید کرده و در آینده دریانوردی اقیانوس اطلس را خواهیم داشت.
امیر سیاری با اشاره به حضور قاطع ارتش جمهوری اسلامی ایران در آب‌های آزاد اضافه کرد: نیروی دریایی با اقتدار در خلیج عدن حضور دارد و در مقابل دزدان دریایی با اقتدار ایستادگی می‌کند و خطوط مواصلاتی، نفت‌کشها و کشتی‌های تجاری ایرانی را حفاظت و حراست می‌کند.
فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: اگر خبری در مورد عدم حضور دزدان دریایی می‌شنوید به این خاطر است که نیروی دریایی اقتدار لازم را داشته و با دزدان دریایی با اقتدار برخورد می‌کند.
وی با اشاره به اهمیت دریای خزر و تعامل کشورهای همجوار در این دریا،‌ اظهار داشت: همه کشورهایی که از دریا استفاده می‌کنند باید در راستای جلوگیری از آلودگی و ناامنی با یکدیگر تعامل داشته باشند.
فرمانده نیروی دریایی ارتش درباره اعزام ناوگروه نیروی دریایی روسیه و حضور ناوهای داغستان و گراد سویاژسک اظهار داشت: سال گذشته ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به آستاراخان رفتند و در پاسخ به آن یک ناوگروه روسیه با دو ناو در منطقه چهارم نیروی دریایی در بندر انزلی حضور پیدا کردند و علاوه بر بازید از اماکن توریستی استان گیلان با استاندار و فرمانده ناوگان شمال دیدار داشتند.
وی اضافه کرد: امروز بعد از ظهر تا فردا صبح تمرین مشترک دریایی با ناوگان روسیه خواهیم داشت.
امیرسیاری درباره توافقات صورت گرفته وی و آدمیرال چیرکف فرمانده نیروی دریایی روسیه، تصریح کرد: ما در خزر با چهار کشور ترکمنستان، روسیه، قزاقستان و آذربایجان همسایه هستیم و بحث برقراری امنیت در خزر بسیار مهم است.
وی در پایان با اشاره به اهمیت تعامل کشورهای منطقه حوزه خزر خاطر نشان کرد: در جلسۀ سال گذشته در ارتباط با امنیت دریای خزر صحبت‌هایی شد که در این بخش تعاملاتی با روسیه خواهیم داشت و این امر به صلح و دوستی و بهبود روابط بین دو کشور کمک خواهد کرد.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن