دیدبان

مثلثی شوم داعش را بوجود آورد

مثلثی شوم داعش را بوجود آورد

به گزارش دیدبان به نقل از فارس ، حجت‌الاسلام حیدر مصلحی وزیر سابق اطلاعات با اشاره به جنایات داعش در کُوبانی و عدم واکنش ائتلاف موسوم به ائتلاف ضدداعش که توسط آمریکا و هم‌پیمانانش تشکیل شده، اظهار داشت: ائتلافی که امروز در دنیا در مورد داعش شکل گرفته یک بازیچه است، آنان خودشان هم این موضوع را می‌دانند که مجموعه داعش دارای اسناد است و این مطلب و اسناد مواردی نیست که بتوانند آن را انکار کنند.
وی با تأکید بر اینکه مثلث موساد، سیا و MI۶ داعش را به وجود آوردند، افزود: باید پرسید آیا حالا آنان می‌توانند ائتلافی با عنوان ضدداعش برای از بین بردن داعش ایجاد کنند؟
وزیر سابق اطلاعات در ادامه تصریح کرد: داعش توسط سه نهاد موساد، سیا و MI۶ به وجود آمده البته با پول‌ها و دلارهای عربستان و برخی کشورهای حوزه خلیج‌فارس نیز تأمین شده است.
وی تأکید کرد: امروز خود کشورهایی که داعش را به وجود آوردند، دچار وحشت شدند، هر چند آنان در طول تاریخ از این گونه تجربیات زیاد مشاهده کردند، ولی آدم نمی‌شوند؛ صدام را هم آنان علیه ایران مسلح کردند و تمام تجهیزات و تسلیحات را در اختیار صدام قرار دادند، اما زمانی که قطعنامه ۵۹۸ شورای امنیت از طرف ایران پذیرفته شد اولین حمله را به خودشان کرد.
وزیر سابق اطلاعات بر همین اساس تصریح کرد: هم‌اکنون نیز در رابطه با داعش همین موضوع پیش آمده است ولی به چشم‌شان نمی‌آید، منتها به چشم‌شان نمی‌آمد تا اینکه خودشان هم احساس خطر کردند، ولی احساس خطرشان احساس خطری است که می‌خواهند تهدید را نسبت به خودشان از بین ببرند وگرنه آنان به هیچ وجه به دنبال جمع کردن بساط و نابودی گروه تروریستی داعش در منطقه نیستند.
مصلحی متذکر شد: قطعاً این ائتلاف نمی‌خواهد داعش را نابود کند چون باید برای بسیاری از اهداف شیطانی‌شان از گروه تروریستی داعش استفاده کنند.
وی در ادامه به تشریح شاکله بدنه داعش پرداخت و گفت: گروه تروریستی داعش از ۳ بخش تشکیل شده است، یک بخش آن که هیأت مرکزی و اصلی است توسط موساد، سیا و MI۶ شکل گرفته است، بخش بعدی اراذل و اوباش این کشورهاست، انگلیس و MI۶ برای هر حرکتی که در دنیا انجام داده از اراذل و اوباش استفاده کرده است مانند کودتای ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ یا فتنه ۸۸ و بسیاری موارد دیگر.
وزیر سابق اطلاعات همچنین با بیان اینکه یکی از اقدامات MI۶ در کشورهای مختلف مرتبط بودن افرادش با اراذل و اوباش است، یادآور شد: دسته سومی که در گروه تروریستی داعش حضور یافتند، عده‌ای فریب‌خورده هستند که تصور می‌کردند داعش به دنبال اهداف خوب و پاکی است چون شعارهایی می‌دادند مانند خلافت و این افراد فریب آنان را خوردند، این افراد هم‌اکنون داعش را دچار مشکلاتی می‌کنند و مسائلی را برای گروهک تروریستی داعش به وجود آوردند که قابل تامل است.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن