دیدبان

واکنش وزارت نفت به ممنوعیت کار برخی شرکت‌ها

واکنش وزارت نفت به ممنوعیت کار برخی شرکت‌ها

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم ، معاون مهندسی وزیر نفت از فرصت یک‌ماهه برای بررسی علت ممنوع‌المعامله شدن برخی از شرکت‌ها و پیمانکارها خبر داد و گفت: در گذشته تعداد زیادی از شرکت‌ها به اشتباه ممنوع‌الکار شده بودند که نباید این شرایط برای آنها رقم می‌خورد.
در مراسم افتتاحیه سومین کنگره ملی توسعه نظام پیمانکاری در صنعت نفت عماد حسینی، معاون مهندسی وزیر نفت با تاکید بر اینکه نیاز به سازمان صنفی در صنعت نفت بسیار محسوس است از شیوه واگذاری‌ها در این صنعت گله کرد و گفت: در واقع واگذاری‌های صورت گرفته در صنعت پتروشیمی واگذاری نبود بلکه ویرانسازی بود و به بخش خصوصی ضربه وارد کرد.
وی با تاکید بر اینکه در این دولت ترک تشریفات در مناقصات در صورت لزوم انجام خواهد شد تا حق شرکت‌ها ضایع نشود از فرصت یک‌ماهه برای بررسی علت ممنوع‌المعامله شدن برخی از شرکت‌ها و پیمانکارها خبر داد و گفت: در گذشته تعداد زیادی از شرکت‌ها به اشتباه ممنوع‌الکار شده بودند که نباید این شرایط برای آنها رقم می‌خورد.
حسینی خواهان اصلاح آیین‌نامه برگزاری مناقصات شد و گفت: این آیین‌نامه در حال حاضر تدوین و منتظر ابلاغ از سوی وزیر نفت است.
وی با اشاره به ابلاغ شیوه‌نامه از سازندگان داخلی نسبت به مدیریت خردگی در صنعت نفت هشدار داد و گفت: در حال حاضر هزینه خردگی در صنعت نفت 5 درصد تولید ناخالص ملی است.
معاون مهندسی وزیر صنعت از ایجاد یک وندور لیست واحد تجهیزات کالا در صنعت نفت توسط یک سامانه الکترونیکی خبر داد و گفت: همچنین برای پیمانکارها نیز در حال تهیه یک وندورلیست واحد هستیم.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن