دیدبان

بازتاب ادعای آلایندگی بنزین پتروشیمی ها در رسانه های ضد انقلاب+تصاویر

بازتاب ادعای آلایندگی بنزین پتروشیمی ها در رسانه های ضد انقلاب+تصاویر

به گزارش دیدبان به نقل از مشرق، اخیراً گزارش کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی به رئیس مجلس تحویل داده شد. گزارشی که بنا بر گفته سید مهدی موسوی‌نژاد، یکی از اعضای کمیسیون انرژی مجلس، ادعای سازمان محیط‌زیست و وزارت نفت دولت یازدهم را مبنی بر اینکه بنزین پتروشیمی‌ها عامل اصلی آلودگی هوای کلان‌شهرهاست، رد کرده است.

آلایندگی بنزین پتروشیمی ابتدا توسط رئیس سازمان محیط‌زیست مطرح شد و سپس توسط وزیر نفت تأیید شد و زنگنه دستور توقف تولید این مواد را داد. این موضوع واکنش برخی مدیران پتروشیمی، کارشناسان و همچنین مدیران دولت قبل را در پی داشت. قرار بود که توقف تولید بنزین پتروشیمی با واردات بنزین یورو ۴ به کشور جبران شود و مسئولین وزارت نفت نیز بارها از واردات بنزین یورو ۴ به کشور در سال ۹۳ خبر دادند و از کاهش آلودگی هوا با جایگزینی بنزین یورو 4 وارداتی به‌جای بنزین پتروشیمی سخن می‌گفتند، اما برخی شواهد و اسناد موجود خلاف این را اثبات می‌کرد.

نهایتاً کار به‌جایی رسید که رئیس مجلس شورای اسلامی، کمیسیون بهداشت و درمان مجلس را مأمور کرد که گزارشی را در این زمینه آماده کند. این کمیسیون نیز با برگزاری جلساتی در تیرماه  امسال، به بررسی وضعیت بنزین‌های توزیع‌شده در کشور پرداخت. پس از این جلسات بود که دکتر محمدحسین قربانی، سخنگوی این کمیسیون اعلام کرد که بر اساس نتایج جلسه کمیسیون متبوعش تاکنون حتی یک لیتر بنزین یورو ۴ وارد کشور نشده است.

سرانجام نیز نمایندگان مجلس محتوای گزارش نهایی کمیسیون بهداشت را رسانه‌ای کردند که از رد ادعاهای یک‌ساله زنگنه و ابتکار علیه بنزین پتروشیمی حکایت داشت.

* ریشه‌یابی هجمه به بنزین پتروشیمی

اما ریشه هجمه برخی از اعضای ارشد دولت یازدهم به بنزین پتروشیمی چه بود؟ برای پاسخ به این سؤال باید به چند سال قبل بازگشت. پس از انتخابات سال 1388 و آغاز فتنه (توسط اصلاح‌طلبان، ضدانقلاب، منافقان و سلطنت‌طلبان) دشمنان انقلاب اسلامی ایران با این تصور که بروز فتنه ناشی از نارضایتی گسترده اجتماعی در کشورمان است، به این نتیجه رسیدند که با اعمال تحریم‌ها و فشارهای گسترده بر توده‌های مردم، به اهداف دیرینه خود برای به زانو درآوردن انقلاب اسلامی خواهند رسید.

در همین راستا، شدیدترین نوع تحریم‌ها در دستور کار قرار گرفت؛ تحریم‌هایی که مستقیماً معیشت و رفاه مردم کشورمان را هدف قرار می‌داد. آمریکا پیشگام تحریم‌های سخت‌گیرانه علیه ایران بود و با رصد تمامی نقاط ضعف اقتصادی ایران، تلاش داشت تا می‌تواند نارضایتی اجتماعی در ایران را که تصور می‌کرد با بروز فتنه رو به افزایش است، گسترش دهد.

یکی از طرح‌های تحریمی علیه ایران نیز قطع صادرات بنزین به کشورمان بود که در سال 1389 به تصویب کنگره آمریکا رسید. این قانون جدید، رئیس‌جمهور آمریکا را قادر می‌ساخت تا شرکت‌های خارجی که به ایران بنزین و دیگر فرآورده‌های نفتی پالایش‌شده را صادر می‌کنند، مجازات کند. علت تصویب این قانون نیز آن بود که ایران در آن زمان حدود 40 درصد از بنزین مصرفی خود را از طریق واردات تأمین می‌کرد و مشخص بود که قطع ناگهانی صادرات بنزین به ایران موجب نارضایتی گسترده در داخل کشور می‌شد.

اما خوشبختانه متخصصان صنعت نفت کشورمان از همان زمانی که طرح تحریم بنزینی علیه ایران مطرح شد، به بررسی راهکارهای مقابله با آن پرداختند و درنهایت به گزینه استفاده از صنایع پتروشیمی برای تولید بنزین رسیدند. در حالی که طرح تحریم صادرات بنزین به ایران در آمریکا در حال بررسی بود، در داخل کشورمان به طور بی‌سروصدا صنایع پتروشیمی آماده تولید بنزین می‌شدند. سرانجام قبل از اجرای مصوبه کنگره آمریکا برای تحریم صادرات بنزین به ایران، کشورمان طرح ضربتی افزایش تولید بنزین را کلید زد و تحقق خودکفایی در تولید بنزین را رسانه‌ای کرد.

اقدام ایران در خودکفایی در تولید بنزین، مصداق موفق خودکفایی و اقتصاد مقاومتی بود که قبل از تحمیل تحریم‌ها به توده‌های ملت اجرایی شد.

این نمونه موفق اقتصاد مقاومتی کام آن‌هایی را که مایل به افزایش فشارهای خارجی به نظام بودند، تلخ کرد و ادعای آلاینده بودن بنزین تولید پتروشیمی‌ها تنها بهانه‌ای بود که این جماعت برای زیر سؤال بردن خودکفایی کشور در تولید بنزین مطرح می‌کردند. این ادعا از سوی برخی چهره‌های اصلاح‌طلب در شهرداری تهران، شورای شهر و حامیان فتنه در رسانه‌های اصلاح‌طلب تکرار می‌شد و در آن سوی آب‌ها نیز شبکه‌های رسانه‌ای و ماهواره‌ای بیگانه این موج را تکمیل می‌کردند.

* دولت یازدهم سطح هجمه را ارتقا داد

متأسفانه پس از روی کار آمدن دولت یازدهم، هجمه به طرح خودکفایی بنزین تشدید شد.

در این مدت، رسانه‌های ضد انقلاب به طور تمام‌قد از ادعای دروغین سرطانزا بودن بنزین پتروشیمی حمایت می‌کردند که در ادامه به نمونه‌هایی از آن اشاره می‌شود:


 

برای مشاهده سایز اصلی عکس کلیک کنید

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن