دیدبان

تشریح عملکرد مرکزپزشکی حج و هلال‌احمر

تشریح عملکرد مرکزپزشکی حج و هلال‌احمر

به گزارش دیدبان به نقل از مهر ، عادل مقصودی‌نژاد با اشاره به اینکه بیش از ۶۰ درصد کادر مرکز پزشکی حج و زیارت طی حج تمتع سال جاری برای اینکه بتوانند خدمات پزشکی به حجاج ارائه دهند، اعمال حج را انجام نداده و فقط عمره مفرده به جای آورد‌ه‌ا‌‌ند، گفت: زائران ایرانی حج تمتع از نظر سلامتی در شرایط بسیار خوبی به سر می‌برند و حج خوبی را سپری کردیم.
وی در خصوص میزان مراجعه زائران طی مناسک حج به پزشکان، گفت: میزان مراجعه زائران به پزشکان عمومی مانند سال گذشته بوده اما میزان مراجعه به پزشکان متخصص کاهش داشته است که این مسئله نشان دهنده فعالیت خوب پزشکان عمومی است.
مقصودی‌نژاد عملکرد سیستم درمانی ایران در حج تمتع را موفق ارزیابی کرد و گفت: در مجموع تعداد زائرانی که در عرفات ویزیت شده‌اند، هزار و ۴۲۳ و تعداد زائران ویزیت شده در منا چهار هزار و ۷۹۵ بودند که نسبت به سال گذشته این تعداد کاهش چشم‌گیری داشته است.
وی اعلام کرد: طی مناسک حج، ۹۴ بیمار در منا بستری شده و ۲۵ نفر نیز به بیمارستانهای سعودی اعزام شده‌اند. ۲۳ بیمار دیالیزی نیز داشتیم که همکاران مرکز پزشکی آنها را برای دیالیز به بیمارستان‌های سعودی منتقل می‌کردند این افراد در هنگام تشریق هم اعمالشان را انجام دادند و هم دیالیز شدند.
زائران بستری به سرعت به ایران اعزام می‌شوند
معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر از تلاش برای بازگرداندن حجاج بیمار در اسرع وقت به ایران نیز خبر داد و اعلام کرد: در حال حاضر ۱۲ تا ۱۳ حاجی بستری در بیمارستان در اولویت اعزام به ایران هستند تا ادامه درمان خود را در ایران پیگیری کنند.
وی از فوت هفت زائر ایرانی از زمان آغاز عملیات حج خبر داد و گفت: روز گذشته یکی از بانوان زائر هنگام بازگشت به مکه مکرمه دچار عارضه قلبی تنفسی شده و فوت کرد.
مقصودی‌نژاد در پایان گفت: تاکنون هیچگونه بیماری واگیرداری در حج تمتع مشاهده نشده است، اما به افرادی که برای استقبال از حجاج و دید و بازدید آنها می‌آیند، توصیه می‌کنیم موارد بهداشتی را رعایت کرده و تا حد امکان از روبوسی خودداری کنند.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن