دیدبان

لغو تحریم‌های شرکت ملی نفتکش

لغو تحریم‌های شرکت ملی نفتکش

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم ، رویترز، وکیل شرکت ملی نفتکش ایران اعلام کرد که تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه شرکت نفتکش ملی ایران لغو شد.
این اقدام پس از آن صورت می‌گیرد که اتحادیه اروپا هیچگونه درخواست استینافی درباره تصمیم چند روز پیش دادگاه برای برداشته شدن این تحریم‌ها ارائه نکرد.
یک مقام اروپایی به خبرگزاری رویترز گفت که اتحادیه اروپا در حال کار بر روی این موضوع است.
وی گفت: زمان برای استیناف سپری شده اما اقدام برای نگه داشته این شرکت در لیست تحریم‌ها همچنان ادامه دارد.
در ماه جولای دادگاه عمومی در لوکزامبورگ که دومین دادگاه عالی در اتحادیه اروپا است اعلام کرد که هیچ دلیلی برای تحت تحریم ماندن شرکت ملی نفتکش ایران در لیست تحریم‌ها وجود ندارد. این حکم برای مدت دو ماه تعلیق شد تا در انتظار تجدید نظر قرار بگیرد.
"روین چاندراسکرا" که وکیل شرکت ملی نفتکش ایران است، گفت: ما خرسند هستیم که شورای اروپا رای دادگاه اتحادیه اروپا درباره تحریم‌هایی که غیر قانونی بوده، پذیرفت اگر چه باعث تاسف است که آنها این تحریم‌ها را زودتر لغو نکردند.
دو روز پیش نیز وزارت خزانه‌داری انگلستان با بروزرسانی تحریم‌های مالی علیه ایران اعلام کرد که دارایی‌های برخی افراد و سازمان‌ها در این کشور رفع توقیف شده‌اند.
شرکت ملی نفتکش ایران از جمله شرکت‌هایی بود که وزارت خزانه داری انگلیس دارایی‌های آن را رفع توقیف کرد.
در بیانیه وزارت خزانه‌داری اعلام شده است که دارایی‌های این افراد و سازمان‌ها بر اساس حکم دادگاه کل اتحادیه اروپا رفع توقیف شده‌اند و از آنجایی که دو ماه از صدور این حکم گذشته و اعتراضی به آن صورت نگرفته است، بنابراین تصمیم دادگاه وارد فاز اجرایی می‌شود.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن