دیدبان

شورای‌عالی مهارت تشکیل می‌شود

شورای‌عالی مهارت تشکیل می‌شود

به گزارش دیدبان به نقل از ایسنا ، جعفر میلی منفرد در جمع خبرنگاران درباره افزایش شهریه‌های موسسات آموزشی غیر دولتی گفت: میزان افزایش شهریه‌ها با توجه به متوسط شهریه سالهای قبل بوده و توسط هیئت امنای دانشگاه‌ها تصمیم گیری شده است.
وی در پاسخ به این سوال که رویکرد وزارت علوم درباره ادغام دانشگاه علمی کاربردی و فنی حرفه‌ای چیست، گفت: یکی از سیاست‌های وزارت علوم توسعه کمی و کیفی در دوره‌های مهارتی است تا جوانان با فراگیری آن صلاحیت لازم برای بر عهده گرفتن شغل‌های مختلف را داشته باشند تا کیفیت خدمات ارائه شده در کشور افزایش پیدا کند.
میلی منفرد با تاکید بر اینکه اولویت وزارت علوم در تقویت دوره‌های مهارتی چه در زمینه کمی و چه در زمینه کیفی است اظهار کرد: انسجام بخشی میان دو مجموعه تا به این لحظه در دستور کار وزارت علوم بوده تا هم افزایی بیشتری ایجاد شود.
معاون آموزشی وزارت علوم با اعلام اینکه شورای عالی مهارت در سطح وزارت علوم به زودی تشکیل خواهد شد، اظهارکرد: این شورا به ریاست وزیر علوم و نایب رئیسی معاونت آموزشی و با حضور نمایندگان وزارتخانه‌های مختلف و صنایع تشکیل خواهد شد.
میلی منفرد درباره اعطای مجوز به دانشگاه‌های تک جنسیتی نیز افزود: در دوره گذشته تعداد دانشگاه تک جنسیتی مجوز گرفته و اقدام به فعالیت کرده‌اند اما اکنون کسانی که مسئولیت این دانشگاه‌ها را بر عهده دارند با مراجعه به وزارت علوم، درخواست تبدیل به دانشگاه‌های دو جنسیتی را دارند.
وی با بیان اینکه تا کنون هیچ تقاضایی پذیرفته نشده است، خاطرنشان: این دانشگاه‌ها با همان نگاهی که شکل گرفته‌اند به کار خود ادامه می‌دهند.
معاون آموزشی وزارت علوم با اعلام اینکه ۲۶۰۰ موسسه آموزش عالی در کشور وجود دارد، افزود: در هشت سال گذشته موسسات غیر انتفاعی از ۸۰ واحد به ۳۵۰ واحد رسیده‌اند و بحث کیفیت خط قرمز ماست.
وی در پایان اظهار داشت: با توجه به حجم موسسات آموزش عالی نیازی به راه اندازی موسسات جدید نیست و این در حالی است که هدایت و کمک به موسسات یکی از دغدغه‌های وزارت علوم است.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن