دیدبان

راهکارهایی برای رفع خستگی ذهنی

راهکارهایی برای رفع خستگی ذهنی

به گزارش دیدبان به نقل از خراسان ، اگر جزو آن آدم هایی هستید که همیشه احساس خستگی می کنند و نایی برای انجام کارهای روزمره شان ندارند باید در سبک زندگی تان تجدیدنظر کنید. قبل از هر چیز ممکن است این مشکل به سلامت جسم شما مربوط باشد، شاید آب به اندازه کافی نمی نوشید، صبحانه نمی خورید، ورزش نمی کنید و ... اما فقط مسائل جسمی نیست که باعث خستگی شما می شود، این مطلب به بیان عادت های ناپسند و شایعی می پردازد که ممکن است به خستگی شما دامن بزند.
با «نه گفتن» مشکل دارید
جلب تایید دیگران اغلب به قیمت از دست رفتن انرژی و شادی خودتان تمام می شود. در حالت بدتر، به مرور زمان خشم و دلخوری هم به آن اضافه خواهد شد؛ پس حتی اگر معلم فرزندتان از شما خواسته، برای او کلوچه درست کنید یا رئیستان می خواهد در تعطیلات آخر هفته سر کار بیایید، مجبور نیستید پاسخ مثبت بدهید. یاد بگیرید با صدای بلند نه بگویید. این کار را وقتی در خودروی تان تنها هستید، تمرین کنید. وقتی صدای خودتان را بشنوید که بلند نه می گوید، در موقعیت بعدی گفتن این واژه برایتان آسان تر خواهد شد.
دفتر کار نامرتبی دارید
یک میز کار به هم ریخته، با محدود کردن توانایی شما در تمرکز کردن و اختلال در پردازش اطلاعات از سوی مغز، شما را از نظر روانی خسته می کند. در پایان هر روز مطمئن شوید که دفتر کار و وسایل شخصی تان مرتب است. این کار به شروعی مثبت در صبح روز بعد کمک می کند. اگر دفتر کارتان نیاز به تغییر دکوراسیون دارد، با انجام یک باره این کار خودتان را خسته نکنید. اول هرچه را که جلوی چشمتان است، مرتب کنید و بعد سراغ میزها، قفسه ها و کشوها بروید.
از کاه، کوه می سازید
اگر وقتی رئیستان یک جلسه غیرمنتظره با شما می گذارد، از قبل فرضتان بر این باشد که قرار است اخراج شوید یا وقتی سوار دوچرخه می شوید، فکر کنید که نکند با یک خودرو تصادف کنید، برای خود فاجعه ساخته اید یا در واقع انتظار بدترین اتفاق ممکن را می کشید. این اضطراب، شما را فلج و از نظر روانی خسته می کند. هر وقت اسیر چنین افکاری شدید، یک نفس عمیق بکشید و از خودتان سوال کنید واقعا چقدر احتمال دارد آن بدترین اتفاق ممکن رخ بدهد.
کمال گرا هستید
«ایرن لوین» پروفسور روان شناسی دانشکده پزشکی نیویورک بر این باور است که چون تلاش برای کامل بودن امری غیرممکن است موجب می شود سخت تر و طولانی تر از حد لازم کار کنید. این کمال گرایی موجب می شود تا هدف هایی غیرواقعی که دستیابی به آن ها دشوار است برای خود تعیین کنید و در نتیجه این کار، موجب می شود از خود راضی نباشید؛ پس بهتر است برای به پایان رساندن پروژه های خود محدودیت زمانی مشخص کنید و به آن پایبند باشید.
قبل از خواب، ایمیل چک می کنید
تابش نور صفحه لپ تاپ، تلفن همراه یا کامپیوتر، با سرکوب ملاتونین یا همان هورمونی که چرخه خواب و بیداری را تنظیم می کند، ریتم ساعت طبیعی بدن را برهم می زند. میزان حساسیت به نور ابزار الکترونیکی ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد؛ اما در کل، خوب است که یکی دو ساعت قبل از خواب از تمام ابزار الکترونیکی دوری کنید.
نمی توانید قبل از این که سرتان را روی بالش بگذارید، سراغ لپ تاپ، گوشی یا کامپیوترتان نروید؟ پس آن را حداقل ۳۰ سانت با صورتتان فاصله بدهید تا خطر ایجاد اختلال در خوابتان را کاهش دهید.
در تعطیلات آخر هفته تا دیروقت بیدار می مانید
سوزاندن انرژی در پنج شنبه شب و از آن طرف خوابیدن تا لنگ ظهر جمعه، موجب می شود جمعه شب برای خوابیدن مشکل پیدا کنید و صبح روز شنبه از خوابتان بزنید. سعی کنید به اندازه همان روزهای غیرتعطیل بخوابید و بعدازظهر یک چرت کوتاه بزنید. بیست دقیقه خواب بعدازظهر به بدن امکان می دهد بدون این که وارد فاز عمیق خواب شود، تجدید قوا کند.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران