دیدبان

هرگونه تبلیغ پیشگیری از بارداری و کاهش فرزندآوری ممنوع شد

 هرگونه تبلیغ پیشگیری از بارداری و کاهش فرزندآوری ممنوع شد

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم ، اصلاح طرح افزایش نرخ باروری و پیشگیری از کاهش رشد جمعیت کشور که از شورای نگهبان اعاده شده بود در دستور کار امروز مجلس شورای اسلامی قرار گرفت. 

نمایندگان مجلس به منظور تامین نظر شورای نگهبان، ماده یک این طرح را اصلاح و مصوب کردند که کلیه اعمال جراحی به منظور پیشگیری دائمی از بارداری انجام می‌شود، به استثنای موارد مرتبط با تهدید سلامت جسمی ممنوع است و عدم رعایت این حکم توسط شاغلین حرف پزشکی تخلف محسوب می‌شود و متخلفین متناسب با عمل ارتکابی و تکرار آن به مجازات‌های انتظامی مندرج در تبصره یک ماده 28 قانون سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران مصوب 1383.8.16  محکوم می‌شوند. 

براساس تبصره ماده یک نیز موارد تهدید سلامت جسمی را وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اعلام خواهد کرد.

نمایندگان ماده 2 طرح افزایش نرخ باروری و پیشگیری از کاهش رشد جمعیت را به منظور تامین نظر شورای نگهبان اصلاح و مصوب کردند هرگونه تبلیغ در خصوص پیشگیری از بارداری و کاهش فرزندآوری ممنوع است.

براساس تبصره این ماده که به تصویب مجلس رسید در صورت تخلف رسانه‌ها از حکم این ماده، متناسب با عمل ارتکابی و تکرار آن متخلف به مجازات‌های مندرج در ماده 35 قانون مطبوعات مصوب 1364.12.22   و اصلاحات بعدی آن محکوم می‌شود.

بهارستان‌نشینان ماده 3 این طرح را به منظور تامین نظر شورای نگهبان اصلاح کردند. در اصلاح ماده 3 آمده است موارد آموزشی و ضروری در راستای احتراز از تهدیدات سلامت جسمی و روانی مادر و کودک از شمول این قانون مستثنی است. وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مکلف است آیین‌نامه اجرایی این ماده و تبصره ماده یک را ظرف 3 ماه از تاریخ تصویب این قانون تهیه کند و به تصویب هیئت وزیران برساند.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن