دیدبان

پشت پرده جنگ علیه داعش چیست؟

پشت پرده جنگ علیه داعش چیست؟

به گزارش دیدبان به نقل از باشگاه خبرنگاران ، "تونی ابوت" نخست وزیر استرالیا اعلام کرد دولت این کشور به هواپیماهای جنگنده دستور پیوستن به حملات هوایی در عراق را داده است و این کشور نیروهای ویژه خود را برای اجرای " عملیات" اعزام می‌کند.
استفان هارپر نخست وزیر کانادا نیز در اظهاراتی مشابه از اعزام هواپیماهای جنگنده این کشور خبر داد و اعلام کرد گروه داعش تهدید تروریستی است که اگر به حال خود رها شود ، به سرعت گسترش می یابد.
آمریکا، فرانسه و انگلیس پیشتر حملات هوایی و عملیات نظامی گسترده خود را در عراق و سوریه آغاز کردند. آلمان تسلیحات و نیروهای نظامی خود را به منطقه کردستان عراق فرستاده است. هلند نیز هواپیماهای اف - ۱۶ خود را برای پیوستن به این عملیات هوایی اعزام کرده و این در حالی است که شماری دیگر از دولت های اروپایی در حال ارسال تجهیزات و تسلیحات به منطقه هستند.
با چنین صف آرایی نظامی و با بهره گیری از اقدامات داعش برای قانونی جلوه دادن مداخلات نظامی، کشورها در واقع شاهد اقدامات قرن بیست و یکمی امپریالیستی هستند که پیشتر منجر به بروز جنگ های اول و دوم جهانی شد.
چنین روش هایی در نخستین مداخله بزرگ امپریالیستی آمریکا در منطقه در جریان جنگ خلیج فارس در سال ۱۹۹۰ نیز به کار گرفته شد ؛ زمانی که شمار زیادی از کشورها که هرگز از سوی عراق هدف قرار نگرفته بودند برای قانونی جلوه دادن تهاجم آمریکا علیه این کشور به کار گرفته شدند.
در هر یک از این کشورها ، تلاش برای آغاز اقدام نظامی در عراق و سوریه با تبلیغات جنگی گسترده از طرف دولت ها و رسانه های مزدور که از خودداری در ارائه اطلاعات و نیز سوق دادن افکار مردم به سوی جنگ سود می برند ، همراه شد.
این موضوع به طور شرم آوری در مقاله روز جمعه نیویورک تایمز به نمایش گذاشته شد. در این گزارش ابتدا اشاره هایی به اقدامات بی رحمانه گروه داعش از جمله سر بریدن ، شکنجه ، تجاوز و کشتار شد و این روزنامه در ادامه نوشت گروه داعش باید با به کارگیری رویکرد و اقدامات مناسب باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا نابود شود.
با چنین مقالاتی از تهاجم دولت بوش به عراق که در جریان آن صدها هزار عراقی قربانی شدند نیز ، به طور کامل حمایت شد. حتی با مستثنی کردن کشتارهای گسترده ای که مستقیما از سوی امپریالیسم آمریکا صورت می گیرد ، گروه داعش در مقایسه با رژیم های دست نشانده و نیروهای مزدور مورد حمایت واشنگتن یک گروه آماتور و غیرحرفه ای است.
با حمایت آمریکا نیروهای نظامی در شیلی و آرژانتین دهها هزار نفر را در بازداشتگاه ها و مراکز شکنجه به قتل رساندند و شمار زیادی از کارگران و جوانان را از داخل بالگردها به داخل دریا پرتاب کردند. مخالفان نیکاراگوئه با سازماندهی و حمایت مالی دولت آمریکا دهها هزار نفر را به قتل رساندند و هر جنایتی را که نیویورک تایمز به کشتار ، تجاوز غیرنظامیان و اعدام کودکان از سوی گروه داعش نسبت می دهد ، مرتکب شدند اما اقدامات آنها با تجلیل رئیس جمهور آمریکا به عنوان " مدافعان آزادی"(!) همراه شد.
حتی سال گذشته دولت تحت حاکمیت نظامیان مصر با حمایت باراک اوباما مرتکب کشتار هزاران نفر و نیز زندانی و شکنجه دهها هزار نفر شد و اسرائیل نزدیک‌ترین متحد واشنگتن در منطقه جنگ وحشیانه ای را علیه مردم بی دفاع غزه آغاز کرد، حدود دو هزار و ۲۰۰ فلسطینی به خاک و خون کشیده شدند و بیش از ۱۱ هزار زخمی نیز بر جا گذاشت و این همان تلاشی است که به نام مبارزه با " تروریسم" و دفاع از " انسانیت " آغاز شده است.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن