به گزارش دیدبان به نقل از اقتصادپرس، یکی از مشکلات اصلی و یا مواهب جغرافیای اقتصادی شهر تهران ؛ عرضه نامتوازن مشاغل در سطح مناطق این کلانشهر است . به طوریکه طی یک دهه گذشته ، بنا به برخی اخبار و گزارشات رسمی ، منطقه شهرک قدس (غرب ) تهران تبدیل به بزرگ ترین منطقه عرضه خدمات تفریحی شده و دیگر مناطق تهران به خصوص مناطق مرکزی و جنوبی توان رقابت اقتصادی با این محله را ندارند .
منطقه شهرک غرب تهران اکنون یکی از بزرگ ترین مناطق پایتخت از حیث عرضه خدمات تفریحی و گردشگری است که صدها باب مغازه خدماتی تحت عنوان کافی شاپ ، باشگاه های بدنسازی ، سفره خانه های سنتی و رستوران های مدرن در آن مشغول به فعالیت اند .
سوالی که بوجود آمده این است که چرا قواعد عرضه خدمات شغلی در این محله برخلاف سایر نقاط رعایت نمی شود . بطور مثال اگر دو شغل همسان در یک ناحیه جغرافیایی باید فاصله ای معین و مشخص داشته باشند ، چرا در نقطه ای از این محله ، بیش از چند کافی شاپ بدون رعایت فواصل قانونی به فعالیت می پردازند ؟
از سویی دیگر برخی از کارشناسان فرهنگی بر این باورند که خواست عمومی شهروندان این ناحیه و میزان کمی آن باعث تبدیل شدن این محله به قطب تفریحی و گردشگری پایتخت شده است .
اما عرضه ناموزون این خدمات باعث بوجود آمدن برخی از چالش ها و مصائب فرهنگی شده که اصطلاح دور دور کردن اتومبیل های اشرافی و گرانقیمت زاییده این نقصان اجتماعی و اقتصادی است .