دیدبان

تبدیل شهرک غرب به قطب خدمات تفریحی و گردشگری تهران

تبدیل شهرک غرب به قطب خدمات تفریحی و گردشگری تهران

به گزارش دیدبان به نقل از اقتصادپرس، یکی از مشکلات اصلی و یا مواهب جغرافیای اقتصادی شهر تهران ؛ عرضه نامتوازن مشاغل در سطح مناطق این کلانشهر است . به طوریکه طی یک دهه گذشته ، بنا به برخی اخبار و گزارشات رسمی ، منطقه شهرک قدس (غرب ) تهران تبدیل به بزرگ ترین منطقه عرضه خدمات تفریحی شده و دیگر مناطق تهران به خصوص مناطق مرکزی و جنوبی توان رقابت اقتصادی با این محله را ندارند .

منطقه شهرک غرب تهران اکنون یکی از بزرگ ترین مناطق پایتخت از حیث عرضه خدمات تفریحی و گردشگری است که صدها باب مغازه خدماتی تحت عنوان کافی شاپ ، باشگاه های بدنسازی ، سفره خانه های سنتی و رستوران های مدرن در آن مشغول به فعالیت اند .

سوالی که بوجود آمده این است که چرا قواعد عرضه خدمات شغلی در این محله برخلاف سایر نقاط رعایت نمی شود . بطور مثال اگر دو شغل همسان در یک ناحیه جغرافیایی باید فاصله ای معین و مشخص داشته باشند ، چرا در نقطه ای از این محله ، بیش از چند کافی شاپ بدون رعایت فواصل قانونی به فعالیت می پردازند ؟

از سویی دیگر برخی از کارشناسان فرهنگی بر این باورند که خواست عمومی شهروندان این ناحیه و میزان کمی آن باعث تبدیل شدن این محله به قطب تفریحی و گردشگری پایتخت شده است .

اما عرضه ناموزون این خدمات باعث بوجود آمدن برخی از چالش ها و مصائب فرهنگی شده که اصطلاح دور دور کردن اتومبیل های اشرافی و گرانقیمت زاییده این نقصان اجتماعی و اقتصادی است .

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن