دیدبان

حضور فرد مسلح در آسانسور حامل اوباما

حضور فرد مسلح در آسانسور حامل اوباما

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم ، یک پیمانکار امنیتی مسلح که سابقه سه فقره ضرب‌و جرح را در پرونده خود داشت در سفر ۱۶ سپتامبر اوباما به آتلانتا همراه با وی در یک آسانسور حضور داشت که این مسئله به معنی عدم رعایت پروتکل‌های امنیتی از سوی نیروهای امنیتی کاخ سفید است.
به گفته دو فرد آشنا به مسائل امنیتی که نخواستند نامشان فاش شود اوباما درجریان این اشتباهات امنیتی قرار نگرفت و جولیا پیرسون، مدیر سرویس مخفی آمریکا بدون اطلاع به واحد بازرسی از یکی از مدیران ارشد سازمان خواست تا به این مسئله رسیدگی کند.
این پیمانکار شخصی برای اولین بار زمانی نگرانی نیروهای امنیتی را برانگیخت که به دستور آنها مبنی بر عدم فیلمبرداری از اوباما با دوربین موبایل توجهی نکرد. زمانی که ناظر شرکت امنیتی مراسم سر رسید و این پیمانکار را اخراج کرد ماموران امنیتی با تعجب متوجه شدند که این فرد مسلح بوده است.
این فرد مسلح درحالی به چند سانتیمتری رئیس‌جمهور آمریکا نزدیک شده بود که اصولا باید کنترل گسترده‌ای برای روی این مسئله صورت گیرد.
یکی از مقامات سرویس مخفی آمریکا که نخواست نامش فاش شود اعلام کرد تحقیقات دراین‌باره درحال انجام است. سخنگوی کاخ سفید نیز حاضر به ارائه توضیحی دراین باره نشد. انتقادات زیادی که به سرویس مخفی آمریکا وارد است باعث شده تا کنگره این کشور مدیر این بخش را برای ارائه توضیحات لازم احضار کند.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن