دیدبان

راز ناکامی دستگاه‌های اطلاعاتی عراق

راز ناکامی دستگاه‌های اطلاعاتی عراق

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم ، پایگاه ارم نیوز در گزارشی درباره تحرکات داعش آورده است: البغدادی از تکنیک های جدید برای از کار انداختن دستگاه های الکترونیکی استفاده می کند.
یک منبع وابسته به اطلاعات عراق اعلام کرد: ابوبکر البغدادی از مرزهای عراق و سوریه و از الرقه سوریه به استان نینوا وارد شده است. وی به همراه تعدادی از سرکرده های اصلی داعش از حملات هوایی گریخته است.
این منابع بیان کردند: سرکرده های اصلی داعش به همراه عبدالله یوسف المعروف به ابوبکر الخاتونی والی موسوم به موصل و فاضل احمد الحیالی معروف به ابو مسلم الترکمانی معاون البغدادی و فراس علی السبعاوی التکریتی به موصل وارد شده اند.
به اعتقاد کارشناسان امنیتی علت پناهنده شدن البغدادی به نینوا حملات هوایی ائتلاف بین المللی است. البغدادی تیم فنی ویژه ای دارد که به طور دائم در تحرکاتش وی را همراهی می کنند و از جدیدترین فناوری‌ها استفاده می کنند که همه دستگاه های ردیاب اطلاعات نظامی را از کار می اندازد و فرکانس های الکترونیکی را با پارازیت روبرو می کند و اجازه ردیابی تماس ها را نمی دهد.
عبدالکریم المشهدانی از نظامیان عراقی در این باره می گوید: دستگاه های جدید و پیشرفته سهل الوصول هستند و از طریق اینترنت می توان آنها را خریداری کرد. عملکرد آنها از کار انداختن و اختلاف و دادن سیکنال های گمراه کننده است.داعش این تجهیزات را در اختیار دارد.
المشهدانی می افزاید: این دستگاه ها که با باتری کار می کند و قادر به اختلاف سیستم های ماهواره ای، رد یاب زلزله و جی پی اس در کل دنیا و تلفن های همراه است.
ارم نیوز گزارش داد: نیروهای امنیتی عراقی اخیر در حمله علیه مراکز سری گروهک داعش در استان الانبار از دستگاه‌های و ابزار پیشرفته و پیچیده ای خبر دادند که تیم های کارشناسی اطلاعات تلاش گسترده ای برای رمزیابی و کشف اطلاعات آن کردند که توفیقی در این راه به دست نیاوردند.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن