دیدبان

۷ اشتباه بزرگ سرویس مخفی آمریکا

 ۷ اشتباه بزرگ سرویس مخفی آمریکا

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم ، سرویس مخفی آمریکا طی دهه های طولانی وظیفه حفاظت از شخص رئیس جمهور آمریکا و خانواده وی را بر عهده داشته است ولی در سال های اخیر این وظیفه و مسئولیت بزرگ با رسوایی های شرم آور و سوء عملکرد و رفتار روبرو شده است.

بر اساس این گزارش اسکای نیوز به بررسی برخی از نمونه های اخیر این رسوایی های شرم آور پرداخته است:

حضور بدون دعوت در مراسم میهمانی کاخ سفید

در سال 2009 میلادی یک زن و شوهر بدون دعوت در مراسم شام کاخ سفید شرکت کردند و توانستند با باراک اوباما ملاقات و سلام و احوالپرسی کنند. رئیس سرویس مخفی آمریکا اذعان کرد که ماموران وی در تایید این مساله که آیا این زوج در فهرست میهمانان بوده اند یا نه ناکام شده اند.

شلیک به کاخ سفید

در سال 2011 میلادی یک فرد مسلح به سوی کاخ سفید شلیک کرد و این در شرایطی بود که یکی از دختران اوباما در خانه بوده است. بر اساس گزارش نیویورک تایمز 4 روز طول کشیده بود تا سرویس مخفی آمریکا بفهمد کاخ سفید هدف قرار گرفته است و آن زمانی بوده که تمیزکار شیشه های شکسته شده را پیدا کرده است. گفته شده که اوباما از این حادثه خشمگین شده است.

رسوایی اخلاقی

در سال 2012 میلادی 13 مامور سرویس مخفی آمریکا در جریان سفری به کلمبیا برای آماده کردن مقدمات سفر اوباما با رسوایی اخلاقی و جنسی روبرو شدند. این ماموران سرویس مخفی آمریکا به مست شدن و استخدام زنان روسپی متهم شدند.این رسوایی منجر به تعلیق تعدادی از ماموران سرویس مخفی شد و بزرگترین شرمساری در تاریخ این نهاد لقب گرفته است.

کامیون سرقت شده مملو از فلز

در سپتامبر 2012 میلادی یک روز پیش از دیدار جو بایدن از دیترویت در روز کارگر یک کامیون که از سوی سرویس مخفی آمریکا اجاره کرده بود از یک هتل که در آن پارک شده بود سرقت شد. روز بعد این کامیون پر از فلز پیدا شد.

مامور مست در آمستردام

در مارس 2013 میلادی یک مامور سرویس مخفی آمریکا در حالی که مست بود توسط کارکنان یک هتل در هلند پیدا شد این رسوایی در شرایطی بود که اوباما قصد داشت به آمستردام سفر کند.

جا گذاشتن گلوله‌ها

نوامبر 2013 میلادی اخباری مربوط به یک مقام ارشد سرویس مخفی آمریکا که مسئول ده ها مامور در بخش امنیت ریاست جمهوری آمریکا بود منتشر شد که نشان می داد وارد اتاق یک زن پس از مشورب خواری با وی در یک هتل شده است.

این زن زمانی که متوجه شده ایگناسیو زامورا جی آر سلاح با خود حمل کرده خشمگین شده و خواستار ترک اتاق از سوی وی شده است. وی از اتاق خارج شده ولی تصادفا گلوله های خود را جاگذاشته است.

یک مسئول امنیتی دیگر در دفتر ریاست جمهوری آمریکا نیز به اتهامات جنسی متهم شد و هر دوی آنها از بخش امنیتی ریاست جمهوری حذف شدند.

دویدن به سوی اتاق شرقی

به گزارش بی بی سی مقام‌های آمریکایی می‌گویند عمر گونزالس، از کهنه‌سربازان جنگ عراق که چاقویی در دست داشت، در حالی که در طبقه اصلی محل سکونت خانواده رئیس‌جمهوری می‌دوید، توسط یک مأمور امنیتی متوقف شد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که آژیر ورودی کاخ سفید خاموش شده بود.مقام‌های آمریکایی که نامشان فاش نشده به چندین رسانه آمریکایی گفته‌اند که آقای گونزالس در روز 19 سپتامبر توانست تا "اتاق شرقی" بزرگ‌ترین اتاق در اقامتگاه رئیس‌جمهوری آمریکا که از آن به شدت حفاظت می‌شود، پیش برود.

پیشتر گفته شده بود که عمر گونزالس مدت کوتاهی پس از پریدن از روی نرده‌های کاخ سفید متوقف شده است.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن