دیدبان

آماده باش ۶۰ پزشک در صحرای عرفات

آماده باش ۶۰ پزشک در صحرای عرفات

به گزارش دیدبان به نقل از باشگاه خبرنگاران ، فاضل شیرخانی مدیر بیمارستان مکه با اشاره نزدیک شدن اعمال تشریف و حضور تمام زائران در صحرای منا و عرفات گفت: تا امروز تمام چادرها و درمانگاه های پزشکی در منا و عرفات برپا شده و داروها و تجهزات نیز در حال پیگیری است.
مدیر بیمارستان مکه با اشاره به حضور ۶۰ پزشک و متخصص در اعمال تشریف افزود: در بین پزشکان متخصص حاضر در منا و عرفات، متخصص قلب، گوارشی، عمومی، زنان، اورژانس و جراحی و سایر تخصص ها حضور دارند و همچنین ۱۲ پزشک زن نیز برای ارائه خدمات درمانی بهتر به بانوان مستقر خواهند شد.
*استقرار ۱۴ آمبولانس در منا و عرفات
شیرخانی به استقرار ۱۴ دستگاه آمبولانس در منا و عرفات اشاره کرد و افزود: این ۱۴ دستگاه آمبولانس به منظور ارائه خدمات سریع و بهتر به زائرانی که در اعمال تشریق به خدمات بیشتری نیاز پیدا می کنند، برای انتقال آنان به بیمارستان در منا و عرفات مستقر می شوند.
*راه اندازی ۲ تونل سرد
مدیر بیمارستان مکه همچنین به راه اندازی تونل های سرد اشاره کرد و گفت: با توجه به تقارن حج ابراهیمی و اعمال تشرف با تابستان و دمای بسیار بالای هوا و احتمال گرمازدگی برخی زائران، جهت پیشگیری از گرمازدگی دو چادر در منطقه منا و عرفات برپا شده است که به وسیله کولرهای گازی فضای خنک و ایزوله شده ای را برای زائران فراهم می کند.
وی تصریح کرد: دمای آن ۲۰ تا ۳۰ درجه خنک تر از دمای هوای بیرون است ودر صورت مشاهده احتمال گرمازدگی زائران با داخل چادرها هدایت می شوند.
*بستری ۱۴ زائر در بیمارستان سعودی
شیرخانی با اشاره به وضعیت سلامت حجاج بیان داشت: هم اکنون ۳۶ زائر در بیمارستان مکه بستری هستند که عمده مشکلات آنها تنفسی، قلبی و کهولت سن است، انجام ۳ جراحی، شکستگی و خراشیدگی های سطحی، کوفتگی، ناراحتی های گوارشی عمده مشکلات زائران و مراجعات پزشکی بوده است.
وی به تصادف دو زائر در مکه اشاره و تاکید کرد: این تصادفات جزئی و خوشبختانه حال دو زائر خوب است.
مدیر بیمارستان مکه با اشاره به اینکه تاکنون ۴ زائر فوت کردند خاطر نشان کرد: تا دیروز ۴ زائر در ایام حج فوت کردند که نسبت به سال گذشته در همین زمان کاهش داشته است.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن