دیدبان

خوش به حال آرژانتینی‌ها

خوش به حال آرژانتینی‌ها

دیدبان: سخنرانی افشاگرانه و شجاعانه رییس جمهور آرژانتین در جمع سران کشورهای جهان در نیویورک و سانسور این سخنان و قطع پخش زنده آن در رسانه های بین المللی، بازتاب گسترده ای داشته است.

به گزارش پایگاه خبری- تحلیلی "خیبرآنلاین"، "کریستینا فرناندز" در سخنان خود ضمن نشانه روی به قلب راهبردی ایالات متحده در عرصه های جهانی و افشای ماهیت منافقانه و مزورانه آمریکا و همدستانش، به دفاع جانانه از محور مقاومت پرداخت.
 
سخنان وی که ابتدا به صورت زنده برای مخاطبان جهانی پخش می شد، به ناگاه دچار سانسور شد و در بین همه رسانه های بین المللی، تنها یک رسانه صربستانی بود که همچنان نسبت به پخش زنده آن اصرار ورزید.
 
فرناندز در این سخنان مهم خود گفت: "یکسال است که شما نظام اسد را نظام تروریست می دانید. شما از مخالفانی که ما آنها را انقلابیون می دانستیم، حمایت می کنید و امروز برای مهار انقلابیونی گردهم آمده ایم که روشن شده است آنها تروریست هستند و بیشتر آنان در شبکه های تروریستی عضویت دارند و از افراط گرایی به افراط گرایی هرچه بیشتر منتقل شده اند".
 
وی افزود: "نام حزب الله لبنان پیش از این در فهرست سازمانهای تروریستی گنجانده شده بود و روشن شده است حزب الله یک حزب بزرگ و به رسمیت شناخته شده در لبنان است".
 
رییس جمهور آرژانتین تاکید کرد: "شما ایران را در پی انفجاری که در سفارت اسرائیل در بوئنوس آیرس در سال 1994 میلادی روی داد متهم کردید و تحقیقاتی که ما انجام دادیم دخالت ایران را در این انفجار تأیید نکرد".
 
او تصریح کرد: "شما قطعنامه جنگ با القاعده را پس از حوادث یازده سپتامبر سال 2001 میلادی صادر کردید، مجوز ورود ( نظامی) به چندین کشور را دادید و مردمان آنها مانند عراق و افغانستان به این بهانه کشته شدند در حالی که این دو کشور همچنان از تروریسم رنج می برند".
 
کریستیانو فرناندز افزود: "با بمباران غزه، عمق و شدت فاجعه ای که اسرائیل مرتکب شد روشن شد، شمار زیادی از فلسطینیان قربانی شدند در حالی که شما به موشکهایی که به اسرائیل اصابت کرد اهمیت دادید؛ موشکهایی که به اسرائیل اصابت کرد اما تأثیری نداشت و خساراتی در آنجا به بار نیاورد".
 
وی همچنین بیان کرد: "امروز اینجا هستیم تا یک قطعنامه بین المللی درباره مجرم دانستن گروه داعش و مقابله با آن صادر شود در حالی که داعش مورد حمایت چند کشور شناخته شده است و شما بهتر از دیگران آنها را می شناسید و داعش هم پیمان برخی قدرتهای بزرگ عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد است".
 
 
بیان این سخنان از سوی رییس جمهور زن آرژانتین را شاید بتوان نقطه عطف حضور سران کشورهای جهان در نیویورک دانست. سخنانی که کاملا شجاعانه مطرح شد و در آن، به جای استفاده از کنایه ها و سخنان دوپهلو و نیشخندهای دشمن شادکن و خطابه خوانی هایی که طی آن تلاش شود به اصطلاح نه سیخ بسوزد نه کباب، کاملا صریح و آشکار، موافع ملت و دولت آرژانتین در سطح جهانی مطرح شد.
 
بدین ترتیب باید گفت که سخنان مردانه این زن شجاع می تواند الگویی برای مردان دیپلماسی خنده به حساب آید؛ سخنانی که به جای تلاش برای بزک آمریکا و کسب رضایت یانکی ها، به افشای ماهیت استکبار پرداخته است.
 
بدون قضاوت پیرامون سایر مسایل مربوط به دولت آرژانتین، پیرامون سخنان رییس جمهور این کشور باید به مردم این خطه از آمریکای لاتین تبریک گفت؛ خطه ای که سابقا جزو حیات خلوت ایالات متحده به حساب می آمد.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن