دیدبان

صف تجار خارجی در اتاق ایران

صف تجار خارجی در اتاق ایران

به گزارش دیدبان به نقل از فارس ، غلامحسین شافعی در نشست مشترک با اعضای مجمع نمایندگان و مسئولان اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی مازندران اظهار داشت: ظرفیت مازندران در مجلس بسیار با ارزش است و نمایندگان مازندران قابلیت‌های مناسبی برای توسعه استان مازندران در اختیار دارند.
وی تصریح کرد: در موقعیت جدید و ویژه نیاز بود بین فعالان بخش خصوصی جلسات عملی و کاری فراهم شود.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی ایران خاطرنشان کرد: شرایط فعلی کشور به لحاظ اقتصادی به دلیل تدوین برنامه ششم بسیار حساس است، در شورای اقتصاد که موضوع برنامه ششم مطرح بود امکان پیچیدن یک نقطه واحد اقتصادی برای همه کشور وجود ندارد.
وی گفت: برای توسعه نقاط کشور باید قابلیت‌های منطقه‌ای نیز در نظر گرفته شود، تفاوت‌های در استان‌ها وجود دارد که باید توسط بخش خصوصی توسط مسئولان دریافت شود که در صورت اجرا شاهد تحول برنامه بخش ششم خواهیم بود و این هماهنگی نیاز به همراهی بخش خصوصی با دولت دارد.
شافعی با اشاره به هزینه‌های انجام شده در کشور برای توسعه گفت: در هر استانی اولویت توسعه استان را تعریف و تدوین کنند و از منابع و ظرفیت‌های منطقه‌ای برای توسعه استفاده شود.
وی اضافه کرد: در صورت عدم استفاده از ظرفیت منطقه‌ای شاهد اتلاف منابع خواهیم بود و مسئولان اتاق باید اولویت‌های منابع را مشخص کند.
این مسئول خاطرنشان کرد: اتاق بازرگانی باید به عنوان یک مشاور صدیق در استان‌ها حضور داشته باشد و مشورت صادقانه را در برنامه کاری قرار دهند.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی ایران با اشاره به قابلیت مازندران در بحث دام و طیور گفت: موقعیت جغرافیا مازندران و زیرساخت‌های که دارد بسیار ویژه است و با توجه بیشتر می‌تواند در توسعه کشور اثرگذار باشد.
این مسئول هدف برگزاری جلسات با استان‌ها را توسعه استان در حوزه اقتصادی عنوان کرد و افزود: مجلس نیز با تصویب قانون بهبود مستمر فضای کار را فراهم کرد.
وی در ادامه درباره بحث مسائل خارجی گفت: از دو ماه قبل ترافیک حضور مسئولان خارجی داریم و مسئولان این کشورها تعبیری درستی از کشور انجام دادند که اینگونه برای حضور در کشور ما اشتیاق نشان می‌دهند.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن