دیدبان

پوردستان: تمام تهدیدات رصد می‌شود

پوردستان: تمام تهدیدات رصد می‌شود

به گزارش دیدبان به نقل از باشگاه خبرنگاران ، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا که در گلزار شهدای سولقان برگزار شد گفت: شهیدان با ایثار و از خودگذشتی، استقلال، عظمت و آبرو را به ارمغان آوردند.
وی با اشاره به سخن مهم امام حسین در خصوص قطعی بودن مرگ اشاره کرد: همه خواهند مرد ولی در این فرایند آمدن و رفتن شهدا استثنا هستند که نزد خدا ارتزاق می‌کنند.
فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به نقش روشن و واضح شهدا در ایثار و مقاومت تصریح کرد: شهید خونش ریخته می‌شود و این در پیکره جامعه دئیده شده که عزت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران همه به برکت خون شهداست.
امیر پوردستان گفت: رژیم بعث عراق با ۱۲ لشکر زرهی و ۴۵ تیپ مکانیزه هجوم کرد به لحاظ عده و تجهیزات انسجام لازم را نداشتیم ولی با توسل به فرهنگ شهادت و هدایت امام خمینی دشمن در روزهای آغازین جنگ سرجایش نشانده شد.
وی با اشاره به قصد دشمن در خصوص تصرف ۳ روزه خراسان اضافه کرد: ایثارگری‌ها و رشادت‌ها باعث شد دشمن در‌‌ همان حدود مرزی متوقف شود و در پایان جنگ ۸ ساله شکست را پذیرا شود.
فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: دشمن با وارد شدن از در صلح به دنبال ایجاد غفلت است تا به نظام جمهوری اسلامی ایران لطمه بزند اما رهبری فرمودند ما به آمریکا خوشبین نیستیم.
وی با اشاره به برنامه ریزی آمریکا برای حمله مستقیم به ایران تصریح کرد: آمریکا به دنبال پیش زمینه برای حمله به ایران بود.
امیرپوردستان ادامه داد: با ده‌ها فروند ناو هواپیمابر، ناو هلیکوپ‌تر بر و مین روب به دنبال تصرف عراق و افغانستان نبود بلکه قصد آمریکا حمله به جمهوری اسلامی ایران بود.
وی با اشاره به اشتباه محاسباتی امریکا در حمله به ایران تصریح کرد: دشمن وقتی اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران، رهبر دشمن‌شناس و ملت ولایت مدار را دیدند و فهمیدند که نیروهای مسلح شکست ناپذیرند و ارتش، سپاه و بسیج و نیروهای انتظامی شکست ناپذیرند و آماده دفاع از کشور هستند مسیر خود را کج کرد.
فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به برنامه ریزی از پیش تعیین شده امریکا برای ورود به خاورمیانه و تقابل با ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: هزینه‌های اقتصادی، تلفات انسانی، تمرد در سطوح مختلف افسران و سربازان باعث شد که دشمن به دنبال استراتژی جدیدی برای مقابله با ایران باشد.
امیرپوردستان تصریح کرد: استراتژی جنگ های نیابتی روشی است که آمریکا با هدف تخریب چهره جهان اسلام، ایجاد شکاف بین شیعه و اهل سنت و جلوگیری از پیشرفت مسلمانان به حمایت از گروه‌های تروریستی از جمله جند الشیطان، داعش و النصره روی بیاورد.
وی با اشاره به رویکرد مزورانه امریکا در ائتلاف ضد داعش تصریح کرد: داعش وقتی ۴ استان را تصرف کرد با فتوای مرجعیت دینی مبارزه با داعش آغاز شد و داعش شکست‌های سنگینی را متقبل شد و آمریکا با شکست این راهبرد به دنبال ورورد مجدد به منطقه است.
فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: نیروهای مسلح ا ز قابلیت و استعدادهای بسیار بالایی برخوردار است و تمامی حرکت‌ها و اقدامات برون مرزی رصد شده و توسط کار‌شناسان تجزیه و تحلیل می‌شود و متناسب با آن تهدیدات ظرفیت‌های لازم ایجاد می‌شود.
امیرپوردستان ادامه داد: نیرو‌ها یمسلح غافلگیر نخواهند شد و تکنیک‌ها و تاکتیک‌های لازم جنگ در فضای ناهمطراز تدوین شده است.
وی با اشاره به پتانسیل‌های بالای صنعت دفاعی افزود: صنعت دفاعی تمام احتیاجات نیرو‌ها یمسلح در بحث زمینی، هوایی دریایی و پدافند هوایی برآورده می‌کند و دارای قابلیت‌های بسیار بالایی است.
امیرپوردستان با اشاره به توانایی‌ها و قابلیت‌های بسیار بالای نیرو‌ها یمسلح خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح انگشت بر ماشه آماده دفاع از کشورند و مردم آسوده خاطر باشند که چنین فرزندانی در انقلاب اسلامی داریم.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن