دیدبان

فیرزوآبادی: آقا گفتند خاطراتتان را بگویید

فیرزوآبادی: آقا گفتند خاطراتتان را بگویید

به گزارش دیدبان به نقل از فارس ، مراسم افتتاح پنجمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس امروز در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.
* فضلی: حضور بیش از ۵۰ هزار عنوان کتاب دفاع مقدس به همراه ۱۴۵ ناشر تخصصی
سردار علی فضلی جانشین سازمان بسیج مستضعفین در این مراسم ضمن تشریح بخش‌های مختلف نمایشگاه گفت: این نمایشگاه از سوم تا ۱۱ مهرماه قابل بازدید است و علاقمندان می‌توانند از ۹ صبح تا ساعت ۲۰ از کتاب‌های دفاع مقدس دیدن نمایند. همچنین صبح جمعه ۴ مهر به یاد شهدای دفاع مقدس، فلسطین، عراق، لبنان و سوریه در ۵۱۳ شهرستان راهپیمایی خانوادگی خواهیم داشت.
وی افزود: اقدام دیگر برپایی نمایشگاه کتاب دفاع مقدس است و تفریظ‌هایی است که شامل ۴۳ کتاب می‌شود و همچنین موضوعات دیگر.
سردار فضلی گفت: هدف از برگزاری این نمایشگاه عمل به فرامین مقام معظم رهبری در حمایت از تالیفات کتاب دفاع مقدس است.
فضلی گفت: وجود بیش از ۵۰ هزار عنوان کتاب دفاع مقدس به همراه ۱۴۵ ناشر تخصصی با رشدی بیش از ۱۸ درصد نسبت به سال گذشته در یک فضای ۵۵ هزار متر مربعی قابل بازدید است.
وی بیان داشت«‌همچنین در این نمایشگاه بخش بین‌الملل آن شامل غرفه‌های گروه‌های مقاومت اسلامی از لبنان، بحرین‌، افغانستان و غیره است.
جانشین سازمان بسیج همچنین گفت: در نمایشگاه کتاب دفاع مقدس غرفه‌ای مربوط به بای‌کت محصولات رژیم صهیونیستی داریم و نیز گروهی به روایت اشغالگری می‌پردازند. از غرفه‌های دیگر در این نمایشگاه می‌توان به بخش عکس، اسناد و نقشه‌های دفاع مقدس در کنار هنرهای اسلامی اشاره کرد.
سردار فضلی اظهار داشت: در پنجمین نمایشگاه کتاب دفاع مقدس از ۲۰ عنوان کتاب رونمایی خواهد شد و بیش از ۲۰ نشست تخصصی خواهیم داشت. همچنین بخش کودکان، نوشت‌افزار دفاع مقدس و سایت‌ها و رسانه‌های دیجیتال وجود دارد.
سردار فضلی ادامه داد: در این دوره از نمایشگاه شهرداری تهران و همه معاونینش، مدیریت باغ موزه دفاع مقدس، وزارت ارشاد و بسیاری دیگر از سازمان‌ها ما را همراهی کرده‌اند.
* فیروزآبادی: کتاب خوب دریا دریا نور است و علم و رشد و عزت و تعالی است
در ادامه این برنامه سرلشگر فیروزآبادی فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح نیز دقایقی به صحبت پرداخت و گفت: کتاب خوب ظرفی از نور است که فرشتگان در خدمت همه بشریت قرار می‌دهند.
وی ادامه داد: کتاب خوب دریا دریا نور است و علم و رشد و عزت و تعالی است البته کتاب بد شیطانی است و ورق‌های پاره‌ای است از سم کشنده‌ای که دنیای انسان را سیاه و آخرتش را آتش می‌زند.
فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح اظهار داشت: بنابراین کتاب دوست مهربان است و همه کتاب‌ها محترم هستند البته حساب کتاب بد و منحرف کننده بعد از استفاده از آن مشخص می‌شود.
وی گفت: کتاب‌های دفاع مقدس کتبی آسمانی است که از آموزه‌های آسمانی سخن می‌گوید کتاب دیگری که نور است کتب علمی است. هر کتابی که از تجربه و علم سخن بگوید زندگی انسان و جامعه را رشد می‌دهد.
فیروز‌آبادی ادامه داد: این رفیق باید همه جا کنار ما باشد تا هر زمانی که وقتی پیدا کردیم از آن استفاده کنیم چرا که هر دین و ایدئولوژی کتاب مخصوص به خود را دارد.
وی گفت: من لازم است تشکر کنم از برادر انقلابی و مبتکر خود سردار نقدی که خود کتاب‌هایی است از دفاع مقدس و همچنین سردار فضلی که توجه کرد در هفته دفاع مقدس این مراسم معارفه ما با کتاب‌های دفاع مقدس و مقاومت فراهم شود.
فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح گفت: گاهی یک کتاب می‌تواند گره زندگی یک فرد را باز کند و حتی گاهی یک سطر از آن بنابر این کتاب برای نویسنده‌اش صدقه جاری است و لازم نیست که ما همه کتاب‌ها را مطالعه کنیم.
وی افزود: کودک روستایی و فرزند یک کارگر کوره‌پزخانه با کتاب است که به دانشگاه و حوزه راه پیدا می‌کند و به راه سعادت اخروی هدایت می‌شود.
سرلشگر فیروزآبادی ادامه داد: رهبری همیشه دنبال کتاب‌هایی است که تازه وارد بازار می‌شود و ایشان با برنامه فشرده کاری و انتظارات گسترده‌ای که همه دارند اما در اوقات شب حتما کتاب مطالعه می‌کنند.
وی ادامه داد: مقام معظم رهبری که خود به جامعه نشاط می‌دهد و همه را به حرکت در می‌آورند در تفریظ‌هایشان نوشته‌اند من از خواندن این کتاب‌ها نشاط گرفتم و انسان به وجد و شوق می‌آید.
فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح اظهار داشت: آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در ۴۳ کتاب دفاع مقدس تفریظ نوشته‌اند حال آنکه اغلب ملت حتی در کتابخوانی نیز از امامشان عقب افتاده‌اند واقعا هر کس از خودش بپرسد که چند کتاب خوانده خیلی‌ها بهانه می‌آورند اما طبق فرمایشات رهبری ما باید رفاقت بیشتری با کتاب داشته باشیم تا بشریت رشد پیدا کند.
سرلشگر فیروزآبادی بیان داشت: رهبری فرمودند تکلیف است که همه افراد خاطراتشان را از دفاع مقدس بنویسند و ایشان که ولی فقیه و نائب امام زمان هستند این موضوع را امر کرده‌اند.
وی گفت: خیلی‌ها فکر می‌کردند بیان خاطرات ریاکاری است و یاد درکی از آن وجود ندارد البته گاهی تنبلی هم می‌کردند که با این فرمایش مقام معظم رهبری همه بهانه‌ها رفع شده است.
جانشین ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: نیروهای ارتش و سپاه در جنگ آموزش دهنده بودند و فرماندهی عملیات‌ها را بر عهده می‌گرفتند اما پیروزی با حمایت همه مردم به دست می‌آمد.
وی گفت: کتاب دفاع مقدس یعنی شرح عشق‌بازی آحاد ملت ایران با آرمان‌های اسلام ناب و کتاب دفاع مقدس از زبان صادق رزمنده‌ها بیان می‌شود که غیر قابل باور است و شگفت‌انگیز است.
فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح در پایان افزود: مقاومت یعنی جلوی دشمن بایستیم مقاومت کنیم مقاومت، مقاومت.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن