دیدبان
7مهرماه؛

برگزاری نشست «مقام فقهی امام موسی صدر»در مؤسسه امام موسی صدر

برگزاری نشست «مقام فقهی امام موسی صدر»در مؤسسه امام موسی صدر

به گزارش دیدبان به نقل از مهر ، چهاردهمین نشست اندیشه و عمل با عنوان «مقام فقهی امام موسی صدر»  با حضور حجت‌الاسلام‌ والمسلمین رضا مختاری برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا مختاری در سال ۱۳۴۲ در رضوانشهر اصفهان متولد شد. در سال ۱۳۵۶، برای تحصیل در حوزه علمیه به قم رفت و مقدمات تفسیر، فقه،اصول فقه، فلسفه و عرفان را از محضر اساتیدی چون حضرات آیات بهجت، تبریزی، جوادی آملی، حسن زاده آملی، سبحانی،شبیری زنجانی، مظاهری، وحید خراسانی، استادی، انصاری شیرازی، پایانی، خرازی، صلواتی و مدرس آموخت.

وی در کنار تحصیل به تدریس و تالیف و تحقیق پرداخت و در سال ۱۳۷۸ مرکز تدوین و نشر متون درسی حوزه(متون) را تأسیس کرد که تا کنون، ۱۵ کتاب درسی برای حوزه علوم دینی سامان داده و منتشر کرده است. همجنین در سال ۱۳۸۵،موسسه کتاب شناسی شیعه را به منظور معرفی دقیق آثار مکتوب شیعه با همکاری عده ای از دوستانش بنیان نهاد. وی بیش از بیست جلد کتاب چاپ شده در موضوعات فقه،تاریخ،شرح حال و اخلاق و نقد کتاب دارد که تا کنون ۳ عنوان از کتابهای ایشان کتاب سال جمهوری اسلامی ایرا ن شناخته شده و از رؤسای جمهور وقت لوح تقدیر و جایره دریافت کرده است.

معروف‌ترین کتاب وی سیمای فرزانگان است که از سال ۱۳۶۶ تاکنون ۱۷ بار و خلاصه اش تاکنون  ۵ بار منتشر شده و در لبنان به عربی نرجمه و در بیروت و ایران به چاپ رسیده است. وی هم اکنون مدرس حوزه و مدیر موسسه کتاب شناسی شیعه، عضو شورای عالی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی، عضو هیت تحریریه مجله های فقه اهل بیت(ع) میقات حج و آینه پژوهش است.

چهاردهمین نشست اندیشه و عمل دوشنبه 7 مهر از ساعت 16 تا 18 در محل مؤسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر برگزار می شود.

این نشست در مؤسسه امام موسی صدر واقع در شمال میدان هفت تیر، کوچه شهید شریعتی، جنب مسجدالرضا، پلاک 10، واحد 2 برگزار می شود.

 

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن