دیدبان

وقتی هالیوود اخراجی‌ها را کپی می‌کند

وقتی هالیوود اخراجی‌ها را کپی می‌کند

به گزارش دیدبان به نقل از خادم الشهدا، چند سال پیش پاتوق شیشه‌ای که به حق می‌توان آن را یک برنامه جریان ساز در اصفهان دانست و البته انگار کم و بیش حرکت رو به رشد آن متوقف شده، نقد فیلمهای آخر الزمانی را می‌گذاشت.  خاطرم هست در میان این نقد‌ها منتقدین چند فیلم هالیوودی را نشان دادند که در ان به طور کامل سبک و سیاق بسیجیان ما را الگوسازی کرده بودند برای سربازان امریکایی ، البته این الگو سازی‌ها آن روزها کم رنگ بود و به سختی می‌شد چنین فیلم‌هایی یافت ولی کم کم این پروسه انقدر جدی شد که حالا یک بیننده معمولی سینمای هالیوود هم می‌تواند این مفاهیم را بفهمد و ببیند. انگار غربی‌ها کار کارشناسی و یک تحقیق درست و حسابی در این فضا انجام داده‌اند و اگر انسان مطلعی باشی می‌بینی که عینا و واو به واو هالیوود در حال مصادره صحنه‌های ایثار بسیجیان خمینی به نفع خود است. صحنه‌هایی که ما به دنیا معرفی نکردیم! حالا هالیوود به نام آمریکا دارد رویش برچسب می‌زند و صادر می‌کند به همه جهان!!!

اخراجی‌ها را یادتان هست، آن صحنه که سید جواد هاشمی نارنجک مشقی را رها کرد بین کارآموزان تا درس مردانگی به لوتی‌های تهران بدهد. همین صحنه را به راحتی می توانید در فیلم «کاپیتان امریکایی» ببیند و صدها صحنه دیگر که حتی ما به تصویرش هم نکشیدیم و در درون کتابخانه‌هایمان در حال خاک خوردن است.

اما هالیوود از خاطرات دفاع مقدس ما برای خودش فرهنگسازی می‌کند؛ تصاویری که توانست خاطره مشترک جهانی برای دفاع مقدس  و معرفی بسیجیان ما داشته باشد.

حال بیاییم این سو، تقریبا هیچ فیلمی در ایران نیست که بابودجه دولت ساخته نشود. هیچ فیلمی!!! این را ابوالقاسم طالبی در ویژه برنامه دفاع مقدس برنامه هفت گفت. اما سوال اینجاست که چرا این بودجه‌ها که مدیران دولتی آنها را بذل و بخشش می‌کنند، صرف معرفی هویت این ملت و ایثار و از خود گذشتگی جوانان آن نمی‌شود؟!!

چرا از دل بودجه‌های دولتی که از سفره من و شما کم می‌شود فیلم‌های ضد ایرانی ساخته می‌شود؟

فیلمهایی که بسیجیان خمینی، مدافعان این ملت و آب و خاک را با سربازان دیکتاتورها مقایسه می‌کند کاری که صدام با سینما نکرد با همین پول بیت المال  انجام می‌گیرد

حتی برخی از مدعیان فیلم سازی در ایران هم که بودجه می‌گیرند برای ساخت فیلم. عینا یک فیلم هالیوود‌ی را کپی می‌کنند و می‌گویند این بود جنگ ما، این بود دفاع مقدس ما و…

آیا اسم این کار خیانت نیست؟

هالیوود از شهدای ما الگو می‌گیرد به جهان صادر می‌کند و کارگردانان شهیر کپی‌ساز ما، فیلمسازان جاعل ما، فیلمهای مشهور هالیوودی را با پول من و تو کپی سازی می‌کنند و بعد هم فریاد می‌زنند که سینما نمی‌فروشد!!!

بله؛ سینمای ایران  نمی‌فروشد به جنس‌های بنجول شما، سینمای ایران برای خاطر این شبه روشنفکرانی که کپی کردن فیلمهای غربی را به نام اقتباس حق خود می‌دانند در حال فروپاشی است.

اما سوال ما از اینها نیست. اینها که همیشه  این عرصه را به قول خود سفره‌ای می‌بیندد که پهن شده تا لقمه نانی بخورند و شهرتی دست و پا کنند وحتی با سازهای مخالفشان ویزای غربی بگیرند. بلکه سوال از مسئولانی است که نام خود را مسئول گذاشته‌اند!! و بودجه می‌دهند برای این آثار و به امتحان پس داده‌های مردود باز هم میدان می‌دهند تا فرصتی به شاگرد اول‌ها و درسخوان‌های کلاس نرسد.

مسئولانی که کلاس فرهنگ این کشور را به لات خانه‌ی ترسوهای هشت سال دفاع از خاک و آب این وطن سپرده‌اند.

مسئولانی که به این افراد میدان می‌دهند تا روی خون شهدای دفاع مقدس ما، برای غرب خوش رقصی کنند…
صاحب نیوز/جلال طاهری

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن