دیدبان

نروژ به تحریم کنندگان روسیه پیوست

نروژ به تحریم کنندگان روسیه پیوست

به گزارش دیدبان به نقل از فارس ، پایگاه خبری-اینترنتی «راس بالت» خبر داد ؛ «برگ برینت» وزیر امور خارجه نروژ اعلام کرد که این کشور به بسته تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه که در تاریخ ۱۲ سپتامبر (۲۱ شهریور) تصویب شده، خواهد پیوست.
به گفته وی، روسیه برغم اعمال فشارهای موجود از سوی جامعه بین الملل هیچ آمادگی از خود برای توقف اقدامات غیرقانونی و مداخله جویانه خویش در شرق اوکراین نشان نداده است.
در بیانیه وزیر خارجه نروژ آمده است که تصمیم گیری در خصوص پیوستن به تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه در کابینه وزرای این کشور مورد تایید قرار گرفته و بعد از انجام رایزنی‌های لازم با پارلمان نروژ، بزودی مورد اجرا قرار خواهد گرفت.
لازم به یادآوری است که بسته جدید تحریم‌های اتحادیه اروپا در خصوص روسیه علاوه بر گسترش فهرست مقامات روسی که اجازه ورود به خاک کشورهای اروپایی را نخواهند داشت، محدودیت‌هایی را برای دسترسی شرکت‌های بزرگ روسی به بازارهای اروپایی در نظر گرفته است. علاوه بر این سرمایه گذاران اروپایی هم اجازه مشارکت در طرح‌های مشترک با برخی شرکت‌های روسی که فهرست آنها نیز در منتشر شده، نخواهند داشت.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن