دیدبان

افزایش ظرفیت اعزام زائرین به حج در سال ۹۵

افزایش ظرفیت اعزام زائرین به حج در سال ۹۵

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم ، سعید اوحدی در خصوص محدودکردن سفر زائرین به حج گفت : با توجه به این‌که حجم عظیمی از مشتاقان حج در کشورهای مختلف سال‌های زیادی باید به انتظار بنشینند تا بتوانند به حج مشرف شوند، وزارت حج عربستان از ۲ سال قبل مقرراتی وضع کرد که اتباع کشورش هر ۵ سال یکبار می‌توانند به حج مشرف شوند.
وی با اشاره به طولانی‌شدن زمان انتظار سپرده‌گزاران حج تمتع در ایران ادامه داد: در کشور ما نیز حدود ۵/۱ میلیون نفر جمعیت مشتاق که فیش حج دارند در انتظار فرارسیدن نوبتشان به سر می‌برند و این قبیل قوانین می‌تواند راه را برای کسانی که هنوز موفق به انجام اعمال حج نشده‌اند هموارتر کند.
اوحدی در خصوص امکان ایجاد محدودیت برای سایر کشورها گفت: دولت عربستان در صدد است برای سایر کشورها هم این محدودیت را ایجاد و از تکرار سفر حجاج دیگر کشورها هم جلوگیری کند و به نظر می رسد با سیستم نرم‌افزاری آن‌ها تحت عنوان مسار الکترونیک که امسال راه‌اندازی کرده‌اند بتوانند برای سال‌های آینده این مسأله را کنترل کنند.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به طرح توسعه مسجدالحرام اشاره کرد و افزود: طرح توسعه مسجدالحرام با انگیزه پذیرش زائر بیش‌تر، از دو سال قبل در حال انجام است و به همین منظور دولت عربستان ۲۰ درصد از ظرفیت تمامی کشورها کم کرد و ایران هم ظرفیتش ۲۰ درصد کم شد.
رئیس سازمان حج و زیارت با توجه به اتمام طرح توسعه مسجدالحرام تا دو سال آینده و قول وزیر حج عربستان ابراز امیدواری کرد: انشاءالله بتوانیم برای حج ۹۵ ظرفیت و اعزام زائران عزیز را به دو برابر افزایش داده و به میزان ۱۲۰ هزار نفر در سال برسانیم

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن