دیدبان

خبرخوش برای معلولان و زنان سرپرست

خبرخوش برای معلولان و زنان سرپرست

به گزارش دیدبان به نقل از مهر ، دکتر همایون هاشمی با بیان این مطلب افزود: براساس برنامه ریزیهای انجام شده طی ماههای گذشته ۳۰۰ هزار نفر که در نوبت دریافت خدمات سازمان بهزیستی قرار داشتند همگی تحت پوشش قرار گرفته اند و فعلا پشت نوبتی نداریم.
وی با اشاره به مشکلات نیازمندان در جامعه گفت: در حال حاضر شرایط اقتصادی جامعه به گونه ای است که مشکلات زیادی گریبانگیر افراد به خصوص نیازمندان است به همین دلیل هر روز دامنه فعالیت سازمانهای حمایتی مانند بهزیستی گسترده تر می شود و ما نیز به تبع آن در تمامی بخشها و حوزه ها به نیازمندان و همچنین مددجویان تحت پوشش خدماتی در حد اعتباراتمان ارائه می دهیم.
رئیس سازمان بهزیستی در مورد وام اشتغال به مددجویان نیز گفت: در سال جاری با توجه به افزایش اعتبارات سازمان بهزیستی وام اشتغال مددجویان بخصوص معلولان و زنان سرپرست خانوار افزایش پیدا کرده است بطوریکه هم اکنون ۱۵ میلیون تومان وام پرداخت می شود.
هاشمی گفت: معلولانی که قصد دارند در شغلی که توانایی انجام آن را داشته و در آن مهارت و تجربه کافی کسب کرده اند فعالیت کنند و برای راه اندازی شغل مورد نظر از سازمان وام دریافت کنند.
به گفته وی،زنان سرپرست خانوار نیز در قالب گروههای همیار می توانند نسبت به تشکیل تعاونیهای محلی اقدام کنند و به منظور کمک به آنان وام اختصاص خواهیم داد که البته تا کنون ۱۹ هزار گروه همیار در سازمان بهزیستی توسط زنان سرپرست خانوار در مشاغل خرد و کلان تشکیل شده است.
وی اظهار داشت: در سال جاری برنامه ها و طرحهای زیادی در جهت ایجاد اشتغال ، توانمند سازی، احداث مسکن ، حرفه آموزی، توانمدی در منزل و ... اجرایی شده و تا پایان سال نیز کامل تر خواهد شد.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران