دیدبان
تهیه کننده فیلم «فرشتگان قصاب»:

خوشحالم رژیم صهیونیستی را عصبانی کردم

خوشحالم رژیم صهیونیستی را عصبانی کردم

به گزارش دیدبان به نقل از فارس ، در اولین روز جشنواره فیلم مقاومت نشست خبری فیلم فرشتگان قصاب با حضور سهیل سلیمی (کارگردان)، محمد قهرمانی (تهیه کننده)، محمد رضاپور (منتقد) و محسن یزدی (مجری کارشناس) در سینما فلسطین برگزار شد.
در ابتدای نشست سهیل سلیمی کارگردان فرشتگان قصاب درباره سوژه فیلم گفت: سوژه فیلم در ابتدا در حد یک داستان بود که اتفاقات در داستان رخ داد تا اینکه موضوع قاچاق اعضای بدن در ذهن من پیش آمد.
وی با بیان اینکه موضوع قصه قاچاق اعضای بدن واقعی است، در ادامه افزود: اتفاق اصلی در مدرسه برای بچه ها رخ داد که بعدها می فهمند که از دنیا رفته اند و متوجه می شوند روح آنها است که ناظر است.
سلیمی درباره مشکلات اکران فیلم نیز گفت: دوست داشتم تا فیلم در سینما اکران شود زیرا بازیگرانی که در این فیلم حضور دارند سینمایی هستند اما شرایط به گونه ای رقم خورد که نشد در سینما اکران شود.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: اما خوشبختانه با اینکه تنها در تلویزیون به نمایش درآمد تاثیر مثبت خود را گذاشت.البته این فیلم اکران دانشگاهی هم در داخل کشور داشت البته این اکران ها مختص به دانشگاه هایی بود که می خواستند از فیلم تقدیر کنند.
کارگردان فرشتگان قصاب درپاسخ به این سوال که مایلید تا دوباره فیلمی با موضوع بین المللی بسازید گفت: بازهم راغب هستم تا در این حوزه فیلم بسازم اما اینکار نیاز به مدیریت هوشمندانه دارد زیرا نباید فیلم ها را برای آرشیو شدن بسازیم.
وی ادامه داد:مدیران باید توجه داشته باشند که اگر فیلمی بین المللی است، اگر در آن بازیگران بین المللی حضور دارند باید در کشورهای دیگر هم اجازه اکران داشته باشد.
سلیمی درباره اکران این فیلم در خارج از کشور نیز خاطرنشان کرد: بعد از نمایش این فیلم از تلویزیون ، فایل ویدئویی آن در دانشگاه کلمبیا به نمایش درآمد که بسیار هم مورد استقبال قرار گرفت و حتی سرخپوستان کانادایی که برای ضد نژادپرسنتی راه پیمایی راه انداخته بودند نمادشان فرشتگان قصاب بود.
وی ادامه داد: همچنین مصاحبه ای هم درباره این فیلم با رادیو کلمبیا داشتم آنها نگاهشان نسبت به این فیلم آنقدر بالا بود که یکی از مهمترین علت های گرفتن جایزهرا فلسفه ای که پشت این فیلم وجود داشت را می د انستند.
فرشتگان قصاب ۲ را هم به زودی شروع می کنیم
در ادامه این نشست محمد قهرمانی تهیه کننده فیلم نیز گفت: زمانیکه در موسسه شهید آوینی بودم تلاشم این بود که به سمت تولیداتی باشد که در هنر هفتم کمتر به آن توجه شده است.تبدیل سینما ویدئو به سینما رسانه نمونه مشهود آن است.
وی در ادامه افزود: در ابتدا کار را با چند اثر در حوزه جنگ نرم آغاز کردیم تا حرفی برای مبارزه با تولیداتی که علیه ارزش ها و باورهایی که مردم به خاطر آن به پا خواستند در هالیوود ساختند داشته باشیم ضمن اینکه بتوانیم شعار رزمندگان که بهترین پدافند آفند است را پیش ببریم.
تهیه کننده فرشتگان قصاب همچنین گفت: به همین دلیل فیلم شکارچی شنبه و گام های شیدایی را به تولید رساندیم و به موازات آن فرشتگان قصاب را ساختیم . ویژگی بارز فرشتگان قصاب این بود که حرف تازه ای برای گفتن داشت که اتفاقات استکبار و رژیم صهیونیستی را دنبال می کرد.
قهرمانی خاطرنشان کرد: خوشحالم از اینکه فرشتگان قصاب با اینکه اکران نداشت اما به خوبی دیده شد و مورد استقبال قرار گرفت.
وی درباره تولید فیلم بین المللی نیز گفت: ظرفیت و پتانسیل لازم در کشور با حضور جوانان انقلابی و با انگیزه برای کارهایی از این دست وجود دارد.جوانان ما مردان میدان های سخت هستند که اگر عرصه برای آنها باز باشد می توانیم شاهد اتفاقات خوبی باشیم.
این تهیه کننده با بیان اینکه این جوانان باید سنگرها را فتح کنند، افزود: فوندانسیون حوزه فرهنگ رو هنر در زمان پهلوی سیمان آن چپیده شد و بعدها در زمان مهاجرانی یک سری دیوارهایی ساختند که تنها دستورالعملی بود . عده ای بر این باورند که امروز باید بخشی از این دیوارها را خراب کرد و دیوارهایی جدید بسازیم که کاری عبث و بیهوده است.
قهرمانی خاطرنشان کرد: باورها و ارزش های دینی در حوزه فرهنگ باید خود را به خوبی نشان دهد.امروز باید در این حوزه صهیونیست را نشانه بگیریم. البته باید از مدیریت صهیونیست یاد هم بگیریم. بنده در فضای مجازی وایبر هستم اما آنها من ، شیخ طادی و علی نصیریان را بلاک کردند.
وی ادامه داد: خوشحالم که رژیم صهیونیستی را عصبانی کردم و قصد داریم به زودی فرشتگان قصاب را هم بسازیم.
در ایران مافیای اکران داریم
در ادامه محمد رضاپور منتقد نیز درباره فیلم گفت: فرشتگان قصاب با اینکه مهجور واقع شد و به اکران نرسید اما لایه های مختلفی در آن وجود دارد که می تواند نقطه عطف داستان باشد که متاسفانه درباره لایه های آن تا به امروز بحث نشده است.
وی در ادامه افزود: این فیلم نماد درست و استانداری از فضای تکنسینی و تئورسینی در سینمای ایران دارد. در این فیلم اندیشکده ای وجود دارد که به فضای فیلم کمک کرد تا خروجی نهایی خوبی برای آن ببینیم.به عنوان مثال، در این فیلم زنانی وجود دارند که هر کدام یک نهاد هستند که با دیالوگ ها از ورطه شعاری بودن پرهیز می کنند.
این منتقد سینما با بیان اینکه فیلم اثری اقتباسی است ، افزود: فیلم بدون هیچ پشتوانه ادبی آغاز می شود و همین امر فرشتگان قصاب را از افتادن به دام مشکلات رها می کند.
رضاپور با بیان اینکه در ایران مافیای اکران داریم بیان کرد: اتفاقی که برای اکران فرشتگان قصاب افتاد درواقع کم لطفی دوستان در موسسه شهید آوینی بود که معتقد بودند برای فیلم نباید تبلیغی صورت گیرد.
وی ادامه داد: به همین علت هم اکران فیلم در دانشگاه ها کمتر از انگشتان دست بود درحالیکه می شد حتی در بسیاری از دانشگاه های خارج از کشور هم اکران خوبی داشته باشد.درواقع موسسه شهید آوینی فیلم فرشتگان قصاب را توقیف اجباری کرد.
رضاپور در پاسخ به این سوال که در کشور چقدر از آدم هایی وجود دارد که می توانند فیلم بین المللی بسازند، پاسخ داد: آدم هایی مانند سهیل سلیمی، نادری، نرگس آبیار و ... از جمله آدم هایی هستند که می توانند حضور بین المللی داشته باشند.
وی ادامه داد: نمیدانم چرا سازمان سینمایی سراغ آدم هایی می رود که روشنفکر نیستند و اغلب سراغ آدم هایی می رود تا برای ایران آبروداری کنند که اشرافی در این زمینه ندارند. البته تنها سازمان سینمایی نیست نهادهای ذی ربط هم متاسفانه اینکار را انجام می دهند. به عنوان مثال، انجمن سینمای جوانان که پولش را برای فیلم قدم مانده به آخر گذاشت تا هیچ ربطی هم به دفاع مقدس ندارد و یا فیلم سیزده ۵۹ و خرس.
رضاپور تاکید کرد: مدیران باید از عکس یادگاری گرفتن از آدم هاییکه دوره شان منقضی شده فاصله بگیرند.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن