دیدبان

اجرای طرح «مطلع مهر» توسط دستگاه‌های اجرایی قزوین الزامی است

اجرای طرح «مطلع مهر» توسط دستگاه‌های اجرایی قزوین الزامی است

به گزارش دیدبان به تقل از تسنیم، ایوب رحیمی ظهر امروز در سومین جلسه کارگروه امور بانوان و خانواده که در سالن جلسات باقرالعلوم (ع) مدیریت بحران استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: استان قزوین به دلیل وسعت کم بسیاری از دغدغه‌های استان‌های دیگر را ندارد بنابراین این فرصتی است که باید از آن در راستای توسعه و تعالی استان استفاده کرد.

وی با بیان اینکه بسیاری از جوانان از طرح مسائل و مشکلات زندگی زناشویی واهمه دارند و از بیان آنها در سطح جامعه احساس شرمندگی و خجالت می کنند، تصریح کرد: مساله بعدی اعتمادسازی است تا زوجین بتوانند مسائل خود را به راحتی بیان کنند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین افزود: در حال حاضر خانواده‌ها با مشکلات و آسیب‌هایی مواجه هستند که ریشه در باورهای غلط فرهنگی دارد اما امکان طرح بسیاری از این مسائل در سطح جامعه وجود ندارد که باید این عرف و سنت غلط را شکسته و در این زمینه فرهنگ‌سازی کنیم تا سنت‌‌های غلط در گذر زمان اصلاح شوند.

رحیمی بیان کرد: امروز خانه‌های ما به سقفی برای استراحت تبدیل شده و از فضای ارتباط و عاطفه در خانواده‌‌ها کاسته شده است که نباید این معضل را پنهان کرد چراکه مشکلات بسیاری را به دنبال داشته است.

وی گفت: در ضرورت اجرای طرح  مداخله به منظور کاهش طلاق بحثی نیست اما پیشگیری بهتر از درمان است و همه به این موضوع اعتقاد دارند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین با تأکید بر استفاده از ظرفیت قانونی دستگاه‌ها در راستای اجرای طرح کاهش طلاق در شهرستان‌ها افزود: اگر یک مورد طلاق در جامعه اتفاق بیافتد همه دستگاه‌ها را درگیر خواهد کرد پس باید به گونه‌ای حرکت کرد که طلاق اتفاق نیافتد و با انجام طرح‌های پیشگیرانه از گسترش این پدیده زشت در سطح جامعه جلوگیری کرد.

رحیمی بر ضرورت اجرای طرح مطلع مهر به عنوان یک طرح قانونی و الزامی توسط دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد.

در ابتدای جلسه سیده طاهره سیدی مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قزوین با ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و اولویت‌های مرتبط به حوزه زنان و خانواده بر اجرای برنامه‌ها و طرح‌های کارشناسی در این حوزه توسط دستگاه‌های اجرایی تأکید کرد.

در این جلسه مقرر شد طرح توسعه کمی و کیفی کاهش طلاق در استان قزوین پس از ارائه و تصویب در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در شهرستان‌های البرز و آبیک اجرایی شود

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران