دیدبان
علیرضا زاکانی:

گفتگوی روحانی و اوباما، نتیجه‌ای جز گستاخ‌تر شدن آمریکا نداشت

گفتگوی روحانی و اوباما، نتیجه‌ای جز گستاخ‌تر شدن آمریکا نداشت

به گزارش دیدبان به نقل از فارس، علیرضا زاکانی در نطق میان‌دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس (سی‌ام شهریورماه 93) گفت: همگان می‌دانیم که انقلاب اسلامی ایران منشاء یک تحول بزرگ در جهان و معلوم کردن قیمت دین و ارزش اراده مردم بود. استبداد 2 هزار و 500 ساله در ایران رخت بربست و نظام سلطه به محوریت آمریکا به چالش کشیده شد.

وی افزود: آمریکا قطب سلطه‌گران جهان و به دنبال جهانی‌سازی است، هر جنایتی را در این مسیر انجام می‌دهد. خود مبدع و پشتیبان تروریسم دولتی و غیردولتی است. از رژیم کودک‌کش صهیونیستی حمایت می‌کند و داعش را به وجود آورد و به عنوان عروسک خیمه‌شب بازی خود در جهان اسلام به کار گرفت.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آمریکا بزرگترین ناقض حقوق بشر است اما بی‌شرمانه خود را ضد تروریسم و مدافع حقوق بشر معرفی می‌کند.

زاکانی خاطرنشان کرد: آمریکا امروز به دنبال احیای آبروی از دست رفته خویش است. امروز آمریکا و سران آن منفور‌ترین سران کشورها در نزد افکار عمومی جهان هستند. آمریکا به دنبال بازگشت به منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا به بهانه مبارزه با تروریسم است اما به دنبال سرکوب بیداری اسلامی و نهضت مستضعفین جهان و خاموش کردن کانون این بیداری یعنی ایران اسلامی است.

وی افزود: آمریکا امروز ضعیف‌تر از هر روزی و شکست در سوریه و عراق و سایر نقاط جهان دلیلی بر این مدعاست. از درون با تضاد‌های جدی مواجه است. جنبش 99 درصدی و اعتراض سیاهان فرگوسن از این دست مشکلات است. امروز مسئولین آمریکا اذعان دارند که این ابرقدرت در حال افول است.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس اظهار داشت: سال گذشته مقرر شد تا سقف وزیر امور خارجه مذاکراتی با آمریکا صورت گیرد اما نتیجه‌گیری‌ای که رهبر انقلاب از این مذاکرات داشتند این بود که فرمودند دشمن گستاخ‌تر شد دشمنی آمریکا بیشتر شد و آمریکایی‌ها اهانت‌آمیز‌تر با ملت ایران برخورد کردند.

زاکانی خاطرنشان کرد: ما فراموش نمی‌کنیم که وندی شرمن در 11 مهر ماه سال گذشته بی‌شرمانه عنوان کرد که فریب در دی‌ان‌ای ایرانی‌ها نهفته است. از سوی دیگر تحریم‌ها توسط آمریکا بیشتر شد. در سال گذشته 31 شرکت و نهاد ایرانی جدید و 15 شرکت خارجی تحریم شد. 16 شرکت کشتی‌رانی جدید مورد تحریم قرار گرفت. 5 بانک ایرانی و 3 بانک خارجی 20 فرد ایرانی و دو فرد خارجی جدید و جمعا جریمه شرکت‌ها و افراد مرتبط و جمعا به میزان جریمه شرکت ها و افراد مرتبط با ایران 9 میلیارد و 561 میلیون، 400 هزار دلار قرار گرفت.

وی افزود: آمریکا در طول یک سال گذشته تهدیدات خود علیه ایران را نیز افزایش داد. در چهارم بهمن سال 92 جانکری اعلام کرد که اگر ایران از توافقنامه عدول کند گزینه نظامی آماده و مهیاست و در مقابل بی‌شرمانه ما را منفعل به جهانیان معرفی کرد و ما در نزد ملت‌ها متهم به تزبزب شدیم و البته توقعات آنها نیز بیشتر شد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: سال گذشته رئیس‌جمهور در سفر به نیویورک دیدارهای متعدد و فعالیت فوق‌العاده مطلوبی داشت اما برخی زیاده‌روی‌ها نیز صورت گرفت. دیدار زودرس وزیر امور خارجه با جان‌کری و گفت‌وگوی تلفنی آقای رئیس‌جمهور با اوباما از این دست بود.

زاکانی خاطرنشان کرد: سال گذشته رئیس‌جمهور در دیدار با ما اعلام کرد که پاسخ تلفنی بنده به اوباما به خاطر دلسوزی برای وی و در سایه تحقیری بود که در این سفر رئیس‌جمهور آمریکا شده بود اما رئیس‌جمهور خود بهتر می‌أاند که آنچه ما در سال گذشته شاهد بودیم این بود که ارائه رئیس‌جمهور آمریکا و دستگاه‌ دیپلماسی وی تحقیر  رئیس‌جمهور کشورمان، دولت و ملت ایران بود و این نشان داد که ترحم بر پلنگ تیز‌چنگال ستمکاری بود بر گوسفندان.

وی افزود: امروز در آستانه سفر رئیس‌جمهور با آمریکا شاهد زمزمه‌ها و تحرکات سرپنجه‌هایی در رسانه‌ها کشور هستیم که دانسته یا ندانسته آب به آسیاب دشمن می‌ریزند و نقش ستون پنجم دشمن را ایفا می‌کنند. ما ضمن هشدار به رعایت مصالح انقلاب اسلامی و منافع ملی مجددانه از رئیس‌جمهور خواستاریم احساسات شخصی خود را در مراودات دستگاه دیپلماسی کشور دخیل نکنند و با تدبیر و اعتدال به راه طی شده یک سال گذشته بیندیشد و سرمایه و آبروی این ملت نمونه و انقلاب اسلامی را در جای خود صرف کند تا اسباب توفیقات بیشتری شود.

زاکانی در پایان گفت: مجلس شورای اسلامی در راستای صیانت از حقوق مردم و دستاوردهای انقلاب اسلامی با هر کژی مخالف مصالح انقلاب اسلامی در این خصوص مواجهه قاطع خواهد کرد و از همه حقوق خود و ظرفیت‌های قانونی در این راستا بهره خواهد برد.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن