دیدبان

محبوبیت اولاند به کمتر از ۱۳ درصد رسید

محبوبیت اولاند به کمتر از ۱۳ درصد رسید

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم ، خبرگزاری فرانسه اعلام کرد ؛ نظرسنجی موسسه آیفوپ که برای هفته نامه لو ژورنال دو دیمانش انجام شده حاکی از آن است که تنها 13 درصد مردم فرانسه از عملکرد اولاند رضایت دارند.

بر اساس این گزارش میزان محبوبیت اولاند نسبت به ماه قبل بیش از 4 درصد کاهش یافته و به پایین ترین سطح از ماه می 2012 میلادی رسیده که وی رسما به ریاست جمهوری فرانسه رسیده است.

میزان محبوبیت مانوئل والس نخست وزیر فرانسه نیز در این مدت با یک درصد کاهش به کمتر از 35 درصد رسیده است. محبوبیت وی زمانی که 6 ماه پیش به این سمت رسیده بود به 58 درصد می رسید.

این نظرسنجی از 1970 شهروند فرانسوی بالاتر از 18 سال طی روزهای 12 تا 20 سپتامبر انجام شده است. اولاند روز پنج شنبه در کنفرانس خبری تاکید کرد که به فعالیت خود تا پایان دوره ریاست جمهوری در سال 2017 ادامه خواهد داد تا فرانسه را مدرنیزه کرده و اقتصاد را احیا کند.

افزایش نرخ بیکاری و ادامه مشکلات اقتصادی فرانسه دومین اقتصاد بزرگ منطقه یورو تاثیر زیادی بر کاهش شدید محبوبیت اولاند داشته است. اجرای سیاست های ریاضتی از سوی دولت فرانسه با مخالفت شدید افکار عمومی روبرو شده و موجب گشته تا اولاند به منفورترین رئیس جمهور فرانسه پس از جنگ جهانی دوم تبدیل شود.

آلمان فشار زیادی بر کشورهای عضو یورو وارد می کند تا با اتخاذ سیاست های ریاضتی کسری بودجه و بدهی های خود را کاهش دهند.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن