دیدبان

"زندگی شرافتمندانه"یا ترویج بی شرافتی همجنسگرایی!

"زندگی شرافتمندانه"یا ترویج بی شرافتی همجنسگرایی!

به گزارش دیدبان به نقل از عصر امروز، کتاب "زندگی اسلامی شرافتمندانه" و یا "همجنسگرایی در اسلام" اثری ازاسکات کِگل است. کگل در این اثر می‌کوشد تا رهیافتی جدیدی نسبت به پرورش هویت، تعهد دینی، و تغییر اجتماعی براساس نگرش همجنس‌گرایان مسلمان ارائه دهد! وی در این کتاب شش گونه کوشش اکتیویستی را نشان می‌دهد و تلاش می‌کند تا صحبت‌های خود را با شاهد مثال‌هایی از بین همجنسگرایان مورد تحقیق اثبات کند و به مطالبه حقوق آنان بپردازد.

بنا بر این گزارش کِگل سعی می‌کند شش گونه کوشش اکتیویستی را به همجنسگرایان به ظاهر مسلمان نسبت دهد و برای دستیابی به آنان مشقت‌هایی را ترسیم می‌کند. جذابیت بخشی به سنت دینی، به چالش کشاندن خانواده و جامعه، سازگاری بخشیدن به سیاست‌های دینی، تعدیل و سازگار کردن سیاست‌های سکولار، پیش روی به سوی یکپارچگی اقلیت‌ها، و سفرکردن به سوی هویت شخصی، شش گونه کوششی است که مسلمانان همجنس‌گرا در این مسیر از آن‌ها بهره می‌برند. نویسنده با مطرح کردن این امور سعی بر آن دارد تا همجنسگرایی را در کنار دین داری تعریف کند و اثبات کند که برای همجنسگرا بودن لزومی به ترک دین نیست.

کِگل برای کار خود از روش روایت شناسی استفاده می‌کند. وی ۱۵ همجنسگرای به ظاهر مسلمان را از ۵ کشور انگلستان، هلند، آفریقای جنوبی، آمریکا و کانادا انتخاب کرده است که ۴ نفر از آنان لزبین، ۹ نفر گی و ۲ نفر ترنس جندر هستند. از نظر نژادی ۳ نفر از آنان عرب، ۸ نفر از آسیای جنوبی، ۱ نفر آفریقایی – آمریکایی و ۳ نفر از دیگر نژادها هستند.

از نگاه وی، همجنس‌گرایان مسلمان از یک تبعیض دوسویه رنج می‌برند: از یک سو، گروه‌ها و اکتیویست‌های غربی (که نوعاً سفیدپوستان با زمینه یهودی-مسیحی هستند) همجنس‌گرایان مسلمان را غیرخودی و غریبه می‌شمارند و از سوی دیگر، خانواده‌ها و جامعه اسلامی پیرامونی نیز آنان را غیرخودی و غریبه به شمار می‌آورند. درواقع، هر دو گروه در پی وارد کردن فشار بر همجنس‌ گرایان مسلمان هستند.

وی تلاش کرده است تا بصورت غیر مستقیم شرایط همجنسگرایان را در کشورهای عربی و اسلامی نقد کند و به گونه ای کاملاً حرفه ای، سعی کرده است چند مسلمان با تمایلات همجنسگرایانه مقیم کشورهای غربی را انتخاب کند و با بررسی محدودیت‌های خانوادگی و جامعه مسلمانان اقلیت آن کشورها، به نقد محدودیت‌های دیگر کشورهای عربی – اسلامی برای همجنسگرایان بپردازد.

کِگل علت گرایش مسلمانان همجنسگرا به جنبش‌های ترقی خواه اسلامی را سختگیری خانواده‌ها و دیگر مسلمانان می‌داند و مبارزه فرسایشی همجنسگرایان علیه اسلام و احکام اسلامی را گامی صحیح برای به رسمیت شناساندن اقدامات و افکار همجنسگرایان می‌داند.

از جمله فعالیت‌هایی که مخالفان اسلام حقیقی در کشورهای غربی انجام می‌دهند آن است که مسلمانان فریفته را مسلمان واقعی و معتدل نشان می‌دهند و مخالفان همجنسگرایی و دیگر مخالفان اسلام انحرافی را محکوم به افراطی بودن می‌کنند و آنان را به شدت سرکوب می‌کنند به گونه ای که سخنرانی ضد همجنسگرایی امام جماعت هلند "المویمنی" را "سخنرانی نفرت" نامیده‌اند واین فرد را نماینده مسلمانان نمی‌دانند.

از دیگر گام‌هایی که همجنسگرایان در غرب بر می‌دارند تبلیغ شرعی همجنسگرایی است! رشید یکی از مسلمانان همجنسگرا است که با فعالیت در گروه «حبیبی انا» که نخستین و تنها بار همجنس‌گرایان مسلمان در اروپا - که اکنون بسته شده است - بود، تلاش می‌کنند تا با برپایی جلسه‌های بحث و گفتگو در زمینه‌ی همجنس‌گرایی در اسلام و نگاه اسلام به گرایش و عمل جنسی، جامعه سکولار و همجنس‌گرایان مسلمان را به یکدیگر نزدیک سازد.

وی بر این باور است که براساس تعالیم قرآن سازگاری، پذیرش، و پیروی از قوانین کشوری که فرد مسلمان درآن زندگی می‌کند، بر او لازم است، حتی اگر قانون آن کشور با تعالیم دین به ظاهر ناسازگار باشد. وی با این بیان سعی می‌کند تا گرایش به همجنسگرایی را با نوعی جامعه پذیری تلفیق کند و آن را امری شرعی بداند.

یکی از شیوه‌های فعالیت همجنس‌گرایان مسلمان سازگاری دادن سیاست‌های سکولار با رویه‌ی جامعه مسلمان در اقلیت است و تلاش می‌کند کمترین کاری که می‌تواند برای احقاق حقوق آن‌ها انجام دهد به رسمیت شناخته شدن آن‌ها در میان اقلیت‌های مسلمان در کشورهای غربی است و آن را امری عادی و در راستای شرع مقدس اسلام جلوه دهد و با مخالفت مسلمانان واقع نشود درست به مانند انحرافی که در دین مسیحیت ایجاد شد و همجنسگرایی در آن پذیرفته شد.


"عبدالله"؛ پییشوای همجنسگرایان

"عبدالله" مسیحیِ مسلمان شده و یک آفریقایی- آمریکایی دارای تحصیلات سنتی در مدرسه علوم دینی و تحصیلات آکادمیک در رشته حقوق است.

وی برداشتی غلط از اسلام دارد و آن را به غزالی نسبت می‌دهد و معتقد است که عمل جنسی در اسلام صرفاً برای تولید نسل نیست بلکه برای لذت بردن نیز هست. از این رو، وی بر این باور است که غیرشرعی شمردن عمل جنسی لذت بخش میان دو مرد به این دلیل که امکان تولید مثل ندارند، درست نیست.




شگردهای کِگل برای اثرگذاری کتاب "همجنسگرایی در اسلام"

نویسنده این اثر سعی کرده است با اشاره دقیق به احساسات و تجارب بسیار شخصی همجنس گرایان خواننده را با خود همراه سازد و از غم و شادی، تنهایی‌ها و مظلومیت‌های آنان در اجتماعات اسلامی سخن به میان آورد به گونه ای که خواننده را به درک متقابل وادار کند و این عمل خلاف شرع امری صحیح نشان می‌دهد.

کِگل با اشاره به افردی به ظاهر مسلمان و با ذکر نام و هویت آنان وجود چنین شخصیت‌هایی را در میان اجتماعات اسلامی ملموس کرده و به خواننده بفهماند که اینچنین افرادی وجود دارند و حقوق آنان باید به رسمیت شناخته شود.

وی سعی کرده است با افرادی که کمترین آشنایی با مبانی اسلام دارند و منحرفین از اسلام محسوب می‌شوند؛ مصاحبه ترتیب دهد و از آنان هویت‌هایی اسلامی بسازد که با نگاه دینی سعی بر آن دارند که استحقاق حق کنند.

نویسنده سعی کرده است تا مفاهیم مسلم دینی از جمله سنت اصیل ازدواج که کاملاً شفاف در قرآن به آن اشاره شده و تنها به ازدواج زن و مرد مربوط می‌شود با سخره نگریسته شده و آن را به چالش بکشد و ازدواج را همراهی دو نفر با هم معرفی کند و لزوماً نباید از دو جنس مخالف باشندو به جشن ازدواج همجنسگرایان رویکرد دینی به آن ببخشد.

هگل تلاش کرده است به قوانین آزاد کشورهایی، مانند هلند اشاره کند و اذعان دارد اگر چه این کشور و دیگر کشورهای غربی به برخورداری همه همجنسگرایان از حقوق شهروندی تاکید دارند و از آن حمایت می‌کنند، اما این مقدار از آزادی را کافی نمی‌داند؛ زیرا نمی‌تواند همجنسگرایان را از خطرهایی که از سوی خانواده و اجتماعات اسلامی که آنان را تهدید می‌کند، حفظ نماید و سعی می‌کند که اجتماعات اسلامی و خانواده‌ها را متقاعد کند که آنان را همراهی کنند.

در این اثر سعی شده است تا با اشاره به برخی محدودیت‌های همجنسگرایان که ظاهراً مسلمان هستند و در کشورهای دموکراتیک و آزاد زندگی می‌کنند، به عمق محدودیت دیگر همجنسگرایان در کشورهای اسلامی و عربی بپردازد.

یکی از افرد مصاحبه شونده فردی مسیحی تازه مسلمان است که با شگردی جالب سعی کرده است به عنوان پیشوای همجنسگرایان مجوز ازدواج همجنسگرایان را صادر کند. وی معتقد به لذت بردن از همجنس است و آن را امری درست می‌پندارد.

سخن پایانی

مطرح شدن تعبیر غلطی چون همجنسگرایی در اسلام به یقین آن چیزی نیست که ریشه در دین مبین اسلام داشته باشد؛ زیرا اسلام با هرگونه روابطی غیر از ازدواج شرعی زن و مرد مخالف است و ازدواج همجنسگرایان را نیز کاملاً رد می‌کند و آن را نمود تفکر باطلی می‌داند که ناشی از کج فهمی در مسائل دینی و مبانی اسلامی می‌داند.

ازدواج همجنس در اسلام و در دیگر ادیان آسمانی مردود و ممنوع اعلام شده است. از نگاه کلیتر همجنسگرایی –گی، لیزبن– ، اعمالی بر خلاف فطرت هستند و هر چه با فطرت هم خوانی نداشته باشد، تأثیر سوء دارد و بر تحیر و سرگردانی و پریشانی انسانی افزاید؛ به همین دلیل روایات زیادی درباره مذمت هم جنس بازی نقل شده است.

بنابر اصول اسلام طبیعت زن و مرد آن چنان آفریده شده است که آرامش و اشباع سالم خود را در علاقه به جنس مخالف (از طریق ازدواج سالم) می‌بینند و هر گونه تمایلات جنسى خلاف آن را انحراف از طبع سالم انسانى و یک نوع بیمارى روانى می‌داند که اگر به آن دامن زده شود، روز به روز تشدید می‌گردد و نتیجه‌اش بىمیلى به" جنس مخالف" و اشباع ناسالم از طریق" جنس موافق" است.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن