دیدبان
ترس از وحدت اصولگرایان

دلیل هجمه این روزها به آیت الله مصباح یزدی چیست؟

دلیل هجمه این روزها به آیت الله مصباح یزدی چیست؟

به گزارش دیدبان به نقل از عصر امروز، یکماه پس از مقاله اهانت آمیز سایت اصلاح طلب نامه تحت عنوان " هزینه‌های وحدت اصولگرایان زیر عبای آیت‌الله مصباح یزدی" آقای هاشمی رفسنجانی در سخنانی نسبت های خلاف واقع به نقل از مقام معظم رهبری به علامه شهیر حضرت آیت الله مصباح یزدی وارد نمود.
 
بنا بر این گزارش پس از انسجام اصولگرایان شورای شهر و بازپس گیری ریاست شورای تهران، بین اصلاح طلبان شکاف عمیقی ایجاد گردید و آنان سعی کردند با اهانت و ایجاد جنگ روانی بین اصولگرایان شکست خود را پنهان نمایند لذا سایت نامه با دروغ فراوان و بدون توجه به پیروزیهای ممتد اصولگرایان در سایه وحدت طی سالهای گذشته نوشت: " این جریان سیاسی در کشور سال‌هاست رنگ وحدت و هم صدایی را به خود ندیده است و شاید انتخابات مجلس هفتم و دومین دوره شواری شهر تهران، آخرین انتخاباتی بود که اصول گرایان در کنارهم و با یک لیست وارد کارزار انتخابات شدند!

این سایت در ادامه نوشت: " حالا بعد از گذشت سال‌ها و به ویژه بعد از چشیدن طعم ناکامی در انتخابات ریاست جمهوری ۹۲، اصول گرایان به دنبال رسیدن به یک وحدت کلمه هستند... سید رضا تقوی،....گام بلند برنامه طراحی شده خود برای وحدت اصول گرایان را، مجاب کردن «آیت‌الله قم نشین» برای وحدت با دیگران اصول گرایان می‌داند." ... " مصباح یزدی این روزها « ساز مخالف» تمام مسائل کشور است." ... " اصول گرایان نباید این معنا را نیز فراموش کنند، که یکی از اصلی ترین علل افتراق در جریان اصول گرایی، آیت‌الله مصباح یزدی و جریان منتسب به او یعنی پایداری‌چی‌ها بودند."

به گزارش عصر امروز حالا پس از یکماه از مقاله فوق آقای هاشمی رفسنجانی نسبت های ناروایی را به نقل از مقام معظم رهبری به حضرت آیت الله مصباح یزدی ایراد می نماید و وی را مخالف مبارزه با شاه معرفی می نماید ادعایی که بلافاصله از سوی کارشناسان و سخنان صریح شخص حضرت آیت الله مصباح تکذیب می شود.

ظاهرا آنچه از تمام این وقایع متصور است این است که انسجام در حال شکل گیری بین اصولگرایان وحشت بین اصلاح طلبان و فتنه گران را پدید آورده است و آنها را وادار کرده است که برای جلوگیری از این وحدت به اتهام و افترا حتی به شخص آیت الله مصباح روی بیاورند.

دلسوزی های دایه بهتر از مادر شدن سایت نامه و مواضع اخیر آقای هاشمی نشان از راه درست جناح مومن انقلاب برای وحدت در انتخابات آینده دارد که باید با قدرت ادامه پیدا کند تا معادلات جریانات غیر خودی برای فتح خبرگان و مجلس شورای اسلامی بر ملا شود. 

همچنین نگاهی به فرمایشات مقام معظم رهبری و سایر علما درباره شخصیت علامه مصباح خلاف واقع بودن ادعای اخیر آقای هاشمی در خصوص ایشان را کاملا ثابت می نماید:

حضرت امام خمینى(ره) :
آقاى مصباح ذوشهادتین است
 
حضرت امام خامنه ای :
از دهه ۱۳۳۰ که ایشان را میشناسم، “همواره” در مسیر حق بوده است
 
این سه جهت در ایشان جمع است . هم علم ، هم بصیرت به معنای حقیقی کلمه و هم صفا
 
اگر خدای متعال به نسل کنونی ما این توفیق را نداد که از شخصیت هایی مانند علامه طباطبایی و شهید مطهری استفاده کند، اما به لطف خدا این شخصیت عزیز و عظیم القدر خلا آن عزیزان را در زمان ما پر کرده است
 
آیت الله مصباح ، شهید مطهری زمان هستند
 
چرا از آیت الله مصباح که از ایدئولوگ های اصلی انقلاب هستند در رسانه ملی استفاده نمی شود
 
بنده نزدیک به چهل سال است که جناب آقای مصباح را می شناسم و به ایشان به عنوان یک فقیه، فیلسوف، متفکر و صاحب نظر در مسائل اساسی اسلام ارادت قلبی دارم
 
من خدا را شکر و حمد می کنم که نسل جوان ما در سراسر کشور به ایشان شدیدا علاقه مند و قدردان هستند
 
به نظر من مبانی فکر اسلامی در دست آقای مصباح و دیگر بزرگان است که باید از آن ها استفاده کنند
 
این هجوم های تبلیغاتی که به شخصیت های برجسته و انسان های والا و با اخلاق برجسته وارد می کنند، اینها همش نشان دهنده اهداف و نیات دشمن است. یک نفر مثل جناب آقای مصباح که حقیقتا این شخصیت عزیز جزو شخصیت هایی است که همه دلسوزان اسلام و معارف اسلامی از اعماق دل باسیتی قدردان و سپاس گذار این مرد عزیز باشند، مورد هجوم تبلیغاتی قرار می گیرند! حرف رسا و نافذ، منطق قوی و مستحکم هر جایی که باشد آنجا را دشمن زود تشخیص می دهد، چون حسابگر است. دشمن آنجا را می شناسد و به مقابله اش می آید. با مرحوم شهید مطهری هم همینجور برخورد کردند
 
حضرت آیت الله بهاالدینی:
من در سیمای قرآن شما را می بینم
 
حضرت علامه طباطبایى :
مصباح در میان شاگردان من ، مانند انجیر در میان سایر میوه هاست ، چرا که او هیچ چیز زائد و دور ریختنی ندارد
 
حضرت علامه جوادی آملی :
حضرت آیت الله مصباح یزدی روحی له الفداء بدون شک یک الگوی بسیار موفق هستند

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن