دیدبان

تجهیز روستاهای بالای۵۰ خانواربه اینترنت

تجهیز روستاهای بالای۵۰ خانواربه اینترنت

به گزارش دیدبان به نقل از فارس ، سید ابوالفضل رضوی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: توجه به توسعه روستاها همواره از ابتدا این امر جزو سیاست‌های کشور بوده است و در اولویت ما قرار دارد.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه مهاجرت بی‌رویه روستائیان امروز در کشور تبدیل به معضلی شده است، افزود: در سه فصل اساسی این موضوع از جهاتی قابل بررسی است، نخست باید گفت که ضعف بنیه مالی روستائیان و توان معیشتی آنها یکی از این موضوعات است.
رضوی ادامه داد: همچنین بحث تبعیض در خدمات‌رسانی بین مردم روستا و شهر از نکاتی است که برای برنامه‌ریزی و راه‌حل معضل مهاجرت تدوین شده است.
وی بیان کرد: با این حال دولت تدبیر و امید با اراده‌ای راسخ و جدی در نظر دارد تا مشکلات را برطرف کند و زمینه خدمات‌دهی به محرومان روستایی را فراهم کند.
رضوی تاکید کرد: بنا داریم تا در تاریخ ۱۵ مهر که روز روستا در کشور است یک همایش سراسری با حضور روسای اسلامی بخش‌های کل کشور که تعداد آنها به هزار و ۱۰۰ نفر می‌رسد در تهران برگزار کنیم که رئیس‌جمهور از حاضران این مراسم هستند.
معاون رئیس‌جمهور در توسعه روستایی و مناطق محروم بیان کرد: امروز مهاجرت روستائیان به شهرها وابسته به مشکل کم آبی نیست بلکه هر کسی که در هر جایی زندگی می‌کند دوست دارد تا با بهترین امکانات به زندگی خود ادامه دهد، با این حال دلیل اصلی مهاجرت روستائیان به شهرها کمی درآمد، توان ضعیف در بحث اقتصادی، نبود شغل و امکانات رفاهی مناسب زندگی است.
رضوی تصریح کرد: این موضوع ما را برآن داشت تا با طراحی برنامه‌ای با حضور اقشار گوناگون در روستاها سرمایه‌گذاری صورت بگیرد تا با ایجاد شغل‌های مناسب و دائم روستائیان از تسهیلات نسبتا ارزان‌تری بهره ببرند.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور افزود: بنا داریم تا پایان سال روستاهایی که در کشور بالای ۵۰ خانوار دارند را به اینترنت پرسرعت مجهز کنیم.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران