دیدبان

خون نباید رایگان باشد

خون نباید رایگان باشد

به گزارش دیدبان به نقل از فارس ، بابک یکتاپرست در نشست خبری که به مناسبت سمینار بین‌المللی اهداء کنندگان خون‌های نادر برگزار شد، گفت: افرادی که دارای گروه خونی نادر هستند فقط می‌توانند به یکدیگر خون اهداء کنند بنابراین باید این افراد شناسایی شوند تا در صورت نیاز بتوانیم خون آنها را به بیماران تزریق کنیم.
وی با اشاره به اینکه ایران به بانک جهانی خون‌های نادر پیوسته گفت: متأسفانه سیستم مراقبت‌های تزریق خون‌های نادر در تمام بیمارستان‌های کشور راه‌اندازی نشده در نتیجه بیمارستان‌ها از نحوه و میزان خونی که مصرف می‌کنند به سازمان اطلاعی نمی‌دهند.
یکتاپرست گفت: باید ارتباط مناسب بین سیستم بانک خون بیمارستان‌ها و سازمان انتقال خون برقرار باشد چرا که باید هر کیسه خونی که مصرف می‌شود به سازمان انتقال خون همان شهر اطلاع داده شود.
وی افزود: اجرای چنین سیستم مراقبتی هزینه‌بر است چون باید تزریق خون از لحظه آغاز تا پایان زیر نظر یک پرستار انجام شود در حالیکه چنین روشی امکان‌پذیر نیست.
یکتاپرست گفت: از طرفی خون رایگان است و اهمیتی برایش قائل نمی‌شوند، برای یک پیوند کلیه عدد و رقم‌های زیادی رد و بدل می‌شود اما چون فکر می‌کنند خون همیشه وجود دارد هزینه‌ای برای آن پرداخت نمی‌شود در حالیکه مانند تمام دنیا بیمه‌ها باید هزینه‌ پلاسما و هر واحد پلاکت را به بیمارستان‌ها پرداخت کنند.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران