دیدبان

آغاز ساخت مسکن اجتماعی بعد از شهریور

آغاز ساخت مسکن اجتماعی بعد از شهریور

به گزارش دیدبان به نقل از واحد مرکزی خبر ، سیدمحمد پژمان افزود: مطالعه طرح مسکن اجتماعی برای اقشار زیرپوشش کمیته امام خمینی(ره) و بهزیستی در برخی مناطق شهری به اتمام رسیده و وارد مرحله اجرا شده است.
وی با بیان اینکه ساخت مسکن اجتماعی با اولویت اقشار کم درآمد بعد از شهریور آغاز می‌شود، افزود: با همکاری نهادهای حمایتی و اجتماعی و خیران مسکن‌ساز تلاش می کنیم تفاهمنامه هایی  امضا کنیم.
مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن تاکید کرد: با واگذاری زمین بحث احداث بنا با همکاری همین نهادها و دستگاه‌های مرتبط اجرایی و عملیاتی شود.
پژمان با اشاره به اینکه در این طرح برای اقشار کم درآمد 30 هزار واحد مسکن می سازیم ، ادامه داد: مخاطبان مسکن اجتماعی گروه‌های کم درآمد جامعه هستند و چون احتمال اینکه برخی از افراد بخواهند مسکن در اختیار خود را به فروش برسانند ، قرار است این واحدهای مسکونی به افراد واگذار نشود تا از فروش این واحدها جلوگیری کنیم.
وی گفت: دولت قصد دارد در طرح مسکن اجتماعی که برای حمایت از اقشار کم‌درآمد جامعه است، از افرادی که در این واحدها سکونت می‌کنند اجاره‌بها دریافت کند و البته میزان اجاره‌بهای دریافتی رقمی منطقی، معقول و متناسب با درآمد افراد تعیین می شود.
معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: در طرح مسکن اجتماعی متوسط واحد مسکونی 50 متر درنظرگرفته شده است و برای خانوارهایی که فرزند دارند به 70 متر می رسد.
آقای پژمان مسکن اجتماعی را جزئی از طرح جامع مسکن دانست و گفت : طرح مسکن اجتماعی همچنان در مرحله کارشناسی است تا بدون کمترین اشکالی اجرا شود و جزئیات آن هنوز قطعی نشده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد در مسکن اجتماعی واحدها متناسب با میزان درآمد خانوار قیمت‌‌گذاری می‌شود و هر خانوار با پرداخت حداکثر 30 درصد درآمد خود به صورت اجاره‌ای امکان سکونت در آن واحد را پیدا می‌کند.
وی همچنین از ارائه لایحه به مجلس برای اختصاص ردیف بودجه به طرح مسکن اجتماعی خبر داد و گفت: برای تأمین اعتبار مسکن اجتماعی، لایحه دریافت ردیف بودجه مستقل در بودجه سال 94 پیشنهاد می شود.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن