دیدبان

زائران ایرانی در سلامت کامل از هر نوع عفونت یا بیماری شایع

زائران ایرانی در سلامت کامل از هر نوع عفونت یا بیماری شایع

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم ، سید علی مرعشی در بازید از مطب‌ها و درمانگاه‌های مدینه منوره اظهار داشت: تمهیدات پیش‌بینی شده مانند شناسنامه درمانی هتل‌ها و تعیین پزشک سرگروه برای هر مجموعه به منظور هماهنگی، برنامه‌ریزی و ارائه خدمات 24 ساعته در مطب‌ها کمک بسیاری به بهبود فعالیت‌ها و ارائه خدمات سلامتی به زائران در مدینه منوره کرده است.

وی با اشاره به استقرار مطب در هر هتلی که پذیرای چند کاروان از زائران است، بیان کرد: در این مطب‌ها چند پزشک در گردش، حضور دارند و  به صورت 24 ساعته خدمات خود را در مدت حضور حجاج در مدینه ارائه می‌دهند. بر این اساس همه امکانات لازم را در این مطب‌ها در نظر گرفته‌ایم و داروهای مورد نیاز، کیف معاینات هم در اختیار پزشکان هست.

مرعشی عنوان کرد: خوشبختانه تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر وجود عفونت یا بیماری شایع در میان زائران ایرانی نداشته‌ایم و تیم پزشکی اعزامی برای ارائه بهتر خدمات پزشکی به بیماران تلاش می‌کنند.

انجام 4 هزار ویزیت تخصصی و 100 بازدید بهداشتی در مدینه منوره

در این راستا عادل مقصودی‌نژاد معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت هم در بازید از مطب‌ها و درمانگاه‌های مدینه منوره از انجام نزدیک به 4 هزار ویزیت تخصصی و 100 بازدید بهداشتی کارشناسان در هتل‌های مدینه خبر داد و گفت: حدود 70 درصد مراجعان را زنان تشکیل می‌دهند و علت بیشتر مراجعات، سرماخوردگی بوده است.

مقصودی‌نژاد افزود: اقدامات و توصیه‌های بهداشتی و پیشگیرانه لازم در قالب بروشورهای آموزشی به زائران ارائه شده است. همچنین، نزدیک به 100 بازدید بهداشتی انجام شده و همه امور بهداشتی در بحث مواد غذایی و اسکان زائران و انبارهای مواد غذایی در هتل ها روزانه بررسی شده است.

وی بیان کرد: شناسایی، بررسی و کنترل اپیدمی‌ها از سوی کار‌شناسان بهداشت و درمان، نظارت مستمر بر بهداشت مراکز پخت، آشپزخانه‌‏های متمرکز،کلر سنجی منابع آب هتل‏‌ها از سایر فعالیت‌های کارشنانسان سلامت حج تمتع 93 است.

آغاز اعزام نخستین گروه درمانی از جده و آمادگی کامل بیمارستان مکه

به گزارش هلال احرم، در این راستا فاضل شیرخانی، مدیر بیمارستان مدینه منوره هم از اعزام نخستین گروه کادر درمانی از جده به سمت مکه مکرمه خبر داد و گفت: با تلاش شبانه‌روزی گروه‌های درمانی، هم اکنون آمادگی کامل برای ارائه خدمات به زائران در بیمارستان مکه مکرمه وجود دارد و بخش‌های مختلف بیمارستان با همه تجهیزات و امکانات و پزشکان در همۀ حوزه ها و تخصص‌ها آماده است.

وی بیان این‌که به علت نزدیک‌شدن ایام حج به تابستان، گرمازدگی زائران یکی از موارد مورد توجه است، خاطرنشان کرد: به زائران توصیه شده است که اگر بیماری زمینه‌ای چون فشارخون، دیابت یا بیماری قلبی دارند، اعمال خود را صبح‌ها تا قبل از ساعت 10 انجام دهند و اعمال مستحبی را نیز به بعد از ساعت 5 عصر موکول کنند.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن