دیدبان

اصل و نسب داعش به کجا می رسد؟

اصل و نسب داعش به کجا می رسد؟

دیدبان ؛ بسیاری از کشورهای جهان علیه گروه تکفیری صهیونیستی داعش موضع گرفته اند و این گروه را تهدید به کمک برای نابودیشان کرده اند.

اما واکنش داعش نسبت به این تهدید ها برای کشورهای تهدید کننده مختلف است که این خود میتواند برای شناخت ریشه این گروه تکفیری به ما کمک کند.

وقتی دیوید کامرون، نخست وزیر انگلستان از تصویب قانونی خبر میدهد که طی آن اعضای انگلیسی داعش حق بازگشت به کشورشان را ندارند؛ این گروه تروریستی سریعا موضع گرفته و کامرون را تهدید به سربریدن و به نیزه زدن سر وی می کند.

و یا در مقابل قرار گرفتن نامشان در لیست گروه های تروریستی توسط عربستان ؛ به عرعر در مرز این کشور حمله کرده و تهدید به اعلام جهاد علیه عربستان می کند.

اما این گروه تروریستی – تکفیری که جرم و جنایت و قتل عام را به حد اعلی رسانده است؛ در مقابل تهدید ها، سخنان و یا حتی اقدامات عملی ایالات متحده آمریکا واکنش شدیدی نشان نداده و فقط به کشتن یک خبرنگار آمریکایی بسنده می کند، جالب اینجاست که یک خبرنگار انگلیسی در خبری فاش کرد که داعش این خبرنگار را به قیمت 50هزار دلار خریده بوده است.

شاید بتوان گفت آمریکا با حملات هوایی علیه داعش در خاک عراق، زهر چشمی از داعش گرفته و این گروه هیچ توانایی در مقابل آمریکا ندارد؛ اما این نکته را باید مد نظر داشت که طی این عملیات های آمریکا علیه داعش ، نام یک نفر از سران این گروه جزو کشته شدگان نبوده و اعضای این گروه از این حملات آسیبی ندیده اند.

داعش آمریکا را تهدید به آتش زدن منابع نفتی عراق کرده بود که این تهدید نیز در صورت وقوع به صود اقتصاد آمریکا و بالا رفتن قیمت نفت در جهان میشود که سود فروش نفت آمریکا بیشتر میشود.

حال می بینیم که داعش نیز همانند آمریکا ، به کشورهای حامی و متحدینش رحم نکرده و آنهارا تهدید به اقدامات نظامی و کشورگشایی می کند.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن