دیدبان

روحانی قزاقستان را ترک کرد

روحانی قزاقستان را ترک کرد

به گزارش دیدبان به نقل از فارس ، حسن روحانی رئیس جمهوری ایران ساعتی قبل به سفر رسمی ۲ روزه خود به قزاقستان پایان داد و از آستانه راهی دوشنبه پایتخت تاجیکستان شد.
دیدار با رئیس جمهوری و نخست وزیر قزاقستان، شرکت در همایش اقتصادی ایران و قزاقستان و سخنرانی در دانشگاه آستانه از جمله برنامه های فشرده رئیس جمهوری در سفر به قزاقستان بود.
بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته دیدار با امامعلی رحمان، ملاقات با روسای جمهور چین و روسیه و شرکت در نشست سران سازمان همکاری‌های شانگهای از برنامه‌های سفر ۲ روزه روحانی به تاجیکستان خواهد بود.
رئیس‌جمهور را در این سفر جنتی وزیر ارشاد، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، حسین فریدون دستیار ویژه رئیس‌جمهور، نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت، ربیعی وزیر کار،‌ تعاون و رفاه اجتماعی، حجتی وزیر جهاد کشاورزی، سلطانی‌فر رئیس سازمان میراث فرهنگی، نهاوندیان رئیس دفتر رئیس‌جمهور، ظریف وزیر امور خارجه وی را همراهی می‌کنند.
سازمان همکاری شانگهای یک سازمان بین دولتی است که توسط رهبران چین، روسیه، قزاقستان، تاجیکستان و ازبکستان در ۱۵ ژوئن سال ۲۰۰۱ تأسیس شد.
این سازمان هم‌اکنون شش عضو ثابت شامل چین، قزاقستان، قرقیزستان، روسیه، تاجیکستان و ازبکستان دارد و ۴ کشور ایران، پاکستان، هند و مغولستان کشورهای عضو ناظر این سازمان محسوب می‌شوند.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن