دیدبان

بدحجابی و پیامدهای اجتماعی آن

بدحجابی و پیامدهای اجتماعی آن

به گزارش دیدبان به نقل از باشگاه خبرنگاران ، سید مهدی حسینی، استاد دانشگاه در خصوص آسیب‌های فردی و اجتماعی بدحجابی گفت:بدحجاب آسیب‌های اجتماعی بسیاری را بدنبال دارد.
وی درادامه با تاکید براینکه در جوامع غرب آسیب‌های زیادی وجود دارد، خاطرنشان کرد: ضمن اینکه در این جوامع روابط دختر و پسر آزاد هست و این بدحجابی، دختر و پسرها را سوق می‌دهد به طرف اینکه با همدیگر دوست باشند، بدون اینکه ازدواج کنند، که این امر مشکلات زیادی را هم در بر دارد، ضمن اینکه مشکلات فردی هم در جوامع غرب دراین زمینه وجود دارد و اما در جامعه ما این آسیب بیشتر است.
این استاد دانشگاه در ادامه افزود: برای اینکه جامعه ما معتقد به جامعه اسلامی است و معتقد به حجاب است و کسی که بدحجاب باشد ، بعنوان کسی که شاخص هست، ممکن است مورد آزار و اذیت هم قرار گیرد.
حسینی در ادامه با بیان مطلبی از استاد شهید مطهری مبنی بر حجاب مصونیت است نه محدودیت اظهار داشت: از نظر فردی در جامعه ما حجاب بعنوان یک ارزش به حساب می آید و از نظر اینکه ما مسلمان هستیم و حجاب واجب می‌باشد، آسیب‌پذیری‌اش بیشتر است.
وی با بیان این مطلب افزود: یعنی کسی که بدحجاب هست مورد بی‌احترامی قرار می‌گیرد و بعنوان کسی که رعایت آن ارزش را نمی‌کند شناخته می شود و قدر و منزلت اجتماعی ندارد و حتی از نظر ازدواج هم ممکن است مشکلاتی پیش آید که نتیجه آن مصونیت فردی را هم در جامعه نخواهد داشت.
این استاد دانشگاه در ادامه بیان داشت: از نظر اجتماعی، مسئله مهم تر می‌باشد. چون ما اگر مسئله حجاب را رعایت نکینم، جامع ما این ارزش راقبول نمی‌کند و آن اختلاف اعتقاد که در مورد حجاب و بدحجابی وجود دارد هم می تواند از نظر اجتماعی مسئله‌زا باشد. بنابراین حجاب هم از نظر فردی و اجتماعی به خصوص در جامعه ما که مسلمان هستیم و معتقد به حجاب هستیم، اگر رعایت نشود آسیب‌زا خواهد بود.
حسینی عنوان کرد: باید سعی کنیم که رسانه‌ها و همه امکانات را بسیج کنیم که حجاب را همه خانم ها رعایت کنند و رعایت حجاب یکی از پایه‌های اساسی استحکام خانواده‌ها می‌باشد.
این استاد دانشگاه همچنین با بیان اینکه موقعی که بدحجابی در جامعه رایج باشد، مسئله هوس ها مطرح می‌شود و اینکه بعضی از خانواده‌ها ممکن است برای تنوع طلبی روی به طلاق بیاورند افزود: یک حالت نابسامانی در جامعه بوجود می‌آید واینکه افرادی که حجاب را رعایت می کنند و افرادی که رعایت نمی‌کنند، جامعه را بصورت یک جامعه در می آورند که تقابل بوجود می آید.
بنا بر اظهارات وی، در نتیجه می تواند مسئله حجاب هم از نظر استحکام خانواده‌ها و هم از نظر هماهنگی جامعه به خصوص جامعه زنان در بهبود روابط اجتماعی تاثیرگذار باشد.
حسینی در ادامه در مورد تاثیر افت تحصیلی دانش‌آموز در مسئله حجاب اذعان داشت: در واقع موقعی که جامعه نابسامان وخانواده متزلزل شود، خواه نا خواه برروی وضعیت تحصیلی از جوانان هم تاثیر می گذارد؛ یعنی در خانواده وقتی مسئله رعایت حجاب از جانب همسر مطرح می‌شود و با عدم رعایت رویرو می‌شود، همین مسئله باعث اختلاف بین زوجین شده که این نابسامانی در خانواده حتی بر وضعیت تحصیلی فرزندان هم تاثیر بسزایی می گذارد.
این استاد دانشگاه در پاان با اشاره به ارزش زن اظهار داشتک وقتی که خانمی حجاب خود را رعایت نکن، مسلماً ارزش زن خدشه‌دار می‌شود ، همانند یک کالا یا یک وسیله به حساب می‌آید. بنابراین ارزش اجتماعی زن هم پایین می‌آید.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران