دیدبان

دانش فنی تولید چادر مشکی خریداری شد

دانش فنی تولید چادر مشکی خریداری شد

به گزارش دیدبان به نقل از مهر ، گلناز نصرالهی گفت: در این زمینه تمام گشایش اعتبارات ماشین آلات بافندگی و رنگرزی و چاپ و تکمیل به ارزش  20 میلیون دلار انجام شده و دانش فنی آن هم خریداری شده است.

مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: شرکت کره ای دارنده دانش فنی آن  تضمین صادرات 30 درصد از تولیدات را دارد و امیدواریم از مهر ماه سال جاری واردات ماشین آلات انجام شود.

وی تصریح کرد: هر ساله بحث تولید پارچه چادر مشکی در اولویت سرمایه گذاری صنعت نساجی گنجانده می شده و این مساله مورد پیگیری بوده و امسال هم در اولویت سرمایه گذاری هست  و خوشبختانه امسال پیگیری های قبلی برای ایجاد یک واحد تولید پارچه چادرمشکی با کیفیت مناسب به نتیجه رسید.

نصرالهی با اشاره به نیاز سالانه 70 تا 75 میلیون متر پارچه چادر مشکی در کشور اضافه کرد : بر اساس نیاز سالانه به استفاده از پارچه چادر مشکی به راحتی می توان گفت که جا دارد 4 یا 5 کارخانه مشابه دیگر در کشور راه اندازی شود.

وی تاکید کرد: اعتقاد داریم این نوع تولید باید از سوی بخش خصوصی انجام شود و الان هم بخش خصوصی توانمند در این صنعت تولیدات مرغوب را ارائه  می کند .

نصرالهی در زمینه نحوه حمایت از این صنعت افزود: اگر در زمینه تولید پارچه به خصوص چادر مشکی تقاضا باشد در مراحل طی کار و در زمان گرفتن تسهیلات ارزی و ریالی پیگیریهای لازم از طریق وزارتخانه انجام می شود و مسائل واحد را با اولویت بیشتری پیگیری می کنیم.

مدیر کل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت ، معدن و تجارت در ادامه یکی از وجوه حمایت از این واحدها را حمایتهای تعرفه ای برشمرد و افزود: الان به علت اینکه پارچه چادر مشکی در کشور تولید نمی شود حمایتهای تعرفه ای هم نسبت به سایر پارچه ها بسیار کم و در حد نخ و الیاف است اما در صورت راه اندازی واحدهای بیشتر تولید پارچه چادر مشکی حمایتهای ما نیز در حد کالای نهایی پارچه خواهد بود.

وی ادامه داد: الان به علت اینکه در تولید پارچه چادر مشکی تولید داخلی وجود ندارد تعرفه واردات چادر مشکی 10 درصد است در حالی که سایر پارچه ها 30 و 32 درصد است.

به گفته وی یکی از مصارف عمده کشور در پارچه چادر مشکی است که در نوع مانتو و مقنعه هم استفاده می شود اما مناسب است با توجه به مصرف عمده این نوع پارچه تولید در داخل باشد.

نصرالهی تصریح کرد:  یکی از ضعفهای ما این است که پارچه لباس زنانه مرغوب کم تولید می شود و می تواند شروعی برای این باشد چرا که  ازاین نظرهم اهمیت دارد که این نوع کارخانجات قابلیت تولید پارچه های لباسی مرغوب را خواهند داشت.

وی در ادامه با اشاره به تولیدات کارخانه بروجرد افزود: به تازگی در واحد بروجرد افتتاح واحدهای دوزندگی به ایجاد اشتغال در آن منطقه کمک زیادی کرده است.

نصرالهی ادامه داد:  دو تا از کارخانجات موجود با ماشین آلات فعلی درحال تولید پارچه چادر مشکی هستند که از لحظ کیفی محصولاتشان متوسط است.

وی تاکید کرد: آمادگی داریم که در تامین نقدینگی و حل مسائلی که واحدهای تولید پارچه چادر مشکی با سازمانهای دیگر دارند کمک کنیم.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران