دیدبان
مفتی اعظم عربستان:

شر داعش را از سر مردم کم کنید!

شر داعش را از سر مردم کم کنید!

به گزارش دیدبان به نقل از باشگاه خبرنگاران ، مفتی اعظم عربستان رویارویی با تروریست‌های "ظالم" تکفیری داعش را خواستار شد.
شیخ عبدالعزیز آل شیخ روز یکشنبه ( ۱۶ شهریور،۷ سپتامبر) تروریست‌های داعش را گروهی «متجاوز و ظالم» که خون مردم را می‌ریزند، توصیف کرد.
مفتی اعظم عربستان تصریح کرد: "اگر آن‌ها با مسلمانان می‌جنگند بنابر این باید با آن‌ها مبارزه کرد تا شر و آفت آن‌ها از دین و مردم دفع شود."
وی گفت: " آن‌ها از زمانی که جنگ خود را آغاز کردند سرگرم کشتن هستند. آن‌ها با مثله کردن و جنایات هولناکی که انجام می‌دهند وجهه مسلمانان را تخریب می کنند."
شیخ عبدالعزیز آل شیخ در ۱۹ اوت تروریست‌های تکفیری را "دشمن شماره یک" اسلام خواند و تصریح کرد افراط‌‌گرایی، تندرویی و تروریسم هیچ ربطی به اسلام ندارند.
بنابر گزارش‌هایی که در اواخر اوت منتشر شد، داعش وعده داده است عید قربان (اوج مناسک سالانه حج) به عربستان سعودی حمله کند.
شبه‌نظامیان داعش در حال حاضر در سوریه و عراق ویرانی به بار آورده‌اند. تروریست‌های داعش در مناطقی که در این دو کشور به تصرف خود درآورده‌اند دست به جنایات شنیعی زده‌اند و تعداد بسیاری از غیرنظامیان و نیروهای ارتش را اعدام کرده‌اند.
تروریست‎های تکفیری داعش در حال حاضر کنترل بخش‌هایی از شرق سوریه و مناطق شمال و غرب عراق را در اختیار دارند. این گروه تکفیری هم‌زمان با ادامه جنایات خود در عراق همه جوامع عراقی اعم از شیعه، سنی، کرد، مسیحی، کردهای ایزدی و دیگر گروه‌ها را تهدید کرده‌ است.
مقامات عالی‌رتبه‌ی عراق عربستان سعودی، قطر و برخی از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس را مسبب تروریسم فزاینده در این کشور می‌دانند.
بر پایه گزارش‌ها، تروریست‌های تکفیری با سازمان جاسوسی عربستان سعودی مرتبط هستند و به طور غیر مستقیم از سوی رژیم صهیونیستی حمایت می‌شوند.
تغییر موضع مفتی عربستان درحالی است که مبلغان و مفتی‌ها در این کشور جهالت و جنایت را در بین جوانان کشورهای مختلف به اسم دین ترویج می کنند.
گفتنی است تغییر ناگهانی مواضع مبلغان و مفتیان درباری و رسانه عربستانی در پی جبهه گیری کشورها و محافل بین المللی علیه گروه های تروریستی به ویژه داعش، و همچنین افشای حضور شمار قابل توجهی از سعودی در صفوف گروه های تروریستی و حمایتهای مالی عربستان از تروریستها، صورت می‌گیرد.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن