دیدبان

توصیه‌ای که به نفع سوریه تمام شد

توصیه‌ای که به نفع سوریه تمام شد
به گزارش دیدبان به نقل از سانا ، «فیصل المقداد» معاون وزیر خارجه سوریه، روز یکشنبه در دیدار با «سگرید کاگ» رئیس هیات مشترک سازمان منع اشاعه تسلیحات شیمیایی و سازمان ملل متحد تأکید کرد اگر جدیت و مسئولیت سوریه و نیز توصیه‌های بشار اسد، رئیس‌جمهوری این کشور درخصوص پرونده تسلیحات شیمیایی و ضرورت پایبندی به تعهدات درقبال این سازمان نبود، حل موضوع تسلیحات شیمیایی سوریه محقق نمی‌شد.
المقداد تصریح کرد در زمانی‌که سوریه با جدیت و مسئولانه برای اجرای تعهداتش عمل می‌کرد برخی کشورهای معروف به دشمنی با سوریه، برای جلوگیری از اجرای تعهدات، تخریب همکاری موجود بین نظام دمشق و هیات مشترک و نیز سیاسی کردن پرونده شیمیایی سوریه تلاش می‌کردند. این کشورها به این اقدامات تخریبی بسنده نمی‌کردند بلکه حتی از گروه‌های تروریستی مسلح که جنایاتی وحشیانه علیه کشور و مردم سوریه مرتکب می‌شدند، حمایت و پشتیبانی می‌کردند.
از سوی دیگر، سگرید کاگ از خاتمه یافتن پرونده تسلیحات شیمیایی سوریه و همکاری سازنده و نتیجه‌بخش دولت سوریه ابراز خرسندی کرد و موفقیت در این پرونده را بزرگ‌ترین دستاورد در تاریخ سازمان منع اشاعه تسلیحات شیمیایی خواند.
کاگ اظهار داشت اگر تلاش‌ها و همکاری نظام دمشق با هیئت مشترک سازمان منع اشاعه تسلیحات شیمیایی و سازمان ملل متحد نبود، روند امحای تسلیحات شیمیایی سوریه با موفقیت اجرا نمی‌شد.
این مقام سازمان ملل در ادامه گفت: «برخی باور نمی‌کنند که چگونه یک کشور جنگ‌زده توانست از تسلیحات شیمیایی در پرتو اوضاع امنیتی خطرناک و بسیار پیچیده‌ خلاصی یابد.»
وی تأکید کرد با توجه به این دستاورد، بایستی با سوریه به عنوان یک کشور عضو در کنوانسیون منع تسلیحات شیمیایی رفتار شود.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن