دیدبان

تمام خواننده‌هایی که تروریست شدند+تصاویر

تمام خواننده‌هایی که تروریست شدند+تصاویر

به گزارش دیدبان به نقل از سراج24، پیوستن به داعش و جبهه النصره و یا هر گروه تروریستی دیگری در سوریه و عراق این روزها به رفتاری تبلیغاتی برای تعدادی از خواننده های غربی و رپر های با تابعیت دوگانه تبدیل شده است. با انتشار عکس‌هایی که نشان می‌داد قاتل جیمز فولی، خبرنگار آمریکایی مستقر در سوریه، یک خواننده رپر اهل انگلیس است، می‌توان گفت رپرها با سابقه اقدامات عجیب و غریب و رفتارهای عجیب و غریب‌تر در صحنه خوانندگی٬ هم اکنون میدان‌دار پیوستن به گروه‌های تروریستی هستند. این تنها عراق و سوریه نیست که به محلی برای جذب خواننده های تروریست تبدیل شده و سایر گروههای تروریستی در سراسر جهان مانند گروه الشباب در سومالی نیز هر کدام یک رپر برای خود دارند!

 «جان جهادی» معروف‌ترین رپر تروریست

«جان جهادی» و یا «عبدالمجید عبدالباری» رپر معروف انگلیسی را این روزها نه به خاطر خوانندگی‌اش در کلوب‌های شبانه٬ بلکه به دلیل سنگدلی و قصاوتش در کشتن دو خبرنگار آمریکایی در سرتاسر دنیا می‌شناسند.

 او در حال حاضر معروف‌ترین رپری است که گروههای تروریستی به خود دیده‌اند.

زمانی که جیمز فولی در مقابل دوربین به دست این تروریست انگلیسی کشته شد ٬موجی از خشم و نا امیدی سراسر انگلستان و آمریکا را در بر گرفت. آمریکا بلافاصله دست به بازسازی چهره او از زیر نقاب زد و توانست با کمک نیروهای اطلاعاتی انگلیسی هویت او را مشخص کند. عبدالمجیدعبدالباری و یا «جان جهادی» که این روزها به جهادگر بریتانیایی نیز معروف است٬ حالا دوباره برگشته و این بار دولت سلطنتی انگلستان را تهدید کرده که شهروندانش را در عراق و سوریه می‌کشد. او روز گذشته دوباره مقابل دوربین ظاهر شد و گردن یکی دیگر از خبرنگاران آمریکایی به نام «استیون ساتلوف» را زده است. او در این ویدئو ناگهان چشم به دوربین می‌دوزد و خطاب به دولت انگلستان می‌گوید : نفر بعدی شما خواهید بود. منظور او خبرنگاری انگلیسی است که او به نمایندگی از داعش ادعا کرده در صورتی که آمریکا از حمله به مواضع داعش در عراق چشمپوشی نکند٬ کشته می‌شود.

عبد المجید عبد الباری در سال‌های نخست ورود به لندن، خواننده پاپ بود و از 1990 یعنی زمانی پدرش پناهندگی گرفت و با او و مادرش «رجا» به لندن رفت، در مدارس غربی درس خوانده بود، اما در اوایل سال گذشته به گروهک داعش ملحق شد و انگلستان را به مقصد سوریه ترک کرد. پدر او عادل عبد المجید عبد الباری هم متهم اصلی انفجار سفارت خانه های آمریکا در نایروبی و دارالسلام (کنیا و تانزانیا) در سال 1998 است که یک سال بعد از آن دستگیر شد، اما پیش از آن که در اکتبر 2012 به آمریکا تحویل داده شود، 12 سال در زندان‌های انگلیس در بازداشت به سر برد.

دنیس کاسپرت آلمانی؛ خواننده ای که آرزویش منفجر شدن در میان مردم است!

«دنیس کاسپرت» خواننده رپ آلمانی است که به عنوان یکی از معروف‌ترین پهره های موسیقی به داعش در سوریه پیوست و شایعه مرگ او به یکی از پر بازدیدترین خبر های دنیا تبدیل شد. دنیس کاسپرت در زمانی که به سوریه رفته بود تا با تروریست‌ها برای از بین بردن دولت بشار اسد همکاری کند٬از افراط گرایان آلمانی خواست برای نبرد با نظام سوریه به وی بپیوندند.

دنیس کاسپرت پس از پیوستن به سلفی گری و اقدامات تروریستی به «ابوطلحه آلمانی» شهرت یافت و با انتشار ویدیویی از عضویت خود در گروه تروریستی موسوم به «دولت اسلامی عراق و شام» (داعش) خبر داد.

وی که یکی از شناخته شده ترین افراط گرایان آلمانی در سوریه به شمار می‌رود در این ویدیو وفاداری خود را به «ابوبکر البغدادی» سرکرده داعش و آرمان‌های وی اعلام کرده و از مسلمانان آلمان خواست در این راه به وی بپیوندند.

دنیس کاسپرت که به نام‌های «دزو داگ» و «ابو طلحه آلمانی» شهرت یافته، تهدید کرده که اقدام به بمب‌گذاری علیه شهرندان آلمان و تاسیسات نظامی این کشور خواهد کرد. او بارها به دلیل مصرف مواد مخدر و باج‌گیری زندانی شده بود.

بر اساس گزارش «دویچه وله»، پلیس جنایی آلمان در پوسترهایی که برای دستگیری دنیس کاسپرت منتشر کرده، او را «تروریست» نامیده و هشدار داده که این آلمانی ۳۸ ساله به احتمال زیاد مسلح است و در بکاربردن خشونت ابایی ندارد.

اما بعد از مدتی در خبرها امد که او در جنگ داخلی سوریه شرکت داشته و در نزدیکی حلب به شدت مجروح شده و مدتی هم در حالت اغما به‌سر برده است. در این گزارش‌ها آمده بود که اخیرا حال او رو به بهبودی گذاشته و در هر حال از خطر مرگ رهایی یافته است. البته برخی دیگر از منابع خبری مرگ او را تایید کرده‌اند و هنوز خبر موثقی از زنده بودن او منتشر نشده است.

دنیس که از مادری آلمانی و پدری غنایی زاده شده، مدتی جزو رپرهای نام‌آشنای آلمان بود و با نام مستعار «دزو دوگ» (Deso Dogg) به انتشار آلبوم و اجرای کنسرت می‌پرداخت. ترانه‌های او بیش از هر چیز در مدح اتومبیل‌های پرسرعت، مواد مخدر و زنان خوش‌ظاهر هستند. او بارها به دلیل اعمال خشونت، باج‌گیری و مصرف مواد مخدر به زندان افتاد و در نهایت به اسلام گروید.

«دزو دوگ» در سال ۲۰۱۰ ناگهان اعلام کرد که می‌خواهد به زندگی هنری‌اش پایان دهد و تحت نام «ابو مالک» به عنوان مداح به هدایت مردم بپردازد. «ابو مالک» در رابطه با این چرخش گفت، چون در دنیای موسیقی موفقیت چندانی کسب نکرده و «خیلی‌ها» که در زمینه موسیقی رپ فعالند به او خیانت کرده‌اند، با خوانندگی خداحافظی می‌کند.

تا ماه مه ۲۰۱۲ مهم‌ترین عملیاتی که «ابو مالک» در آن شرکت کرده بود، تظاهرات خشونت‌بار سلفی‌ها در شهر بن آلمان بود. از قرار معلوم او یک ماه بعد به مصر می‌رود و از آنجا با نام «ابو طلحه آلمانی» به اسلام‌گرایان افراطی سوریه می‌پیوندد.او آخرین بار در ماه اوت در ویدیویی تهدید کرد: «من در میان جمعیت خودم را منفجر خواهم کرد».

داگلاس مک آروتور مک کین؛ رپر آمریکایی

چندی پیش کاخ سفید اما به طور رسمی از مرگ یکی از خواننده‌ها و رپر های آمریکایی خبر داد که در سوریه کشته شده بود. کاخ سفید تایید کرد که شهروند امریکایی که در یکی از ویدئوهای منتشر شده داعش ٬ کشته شده است ٬ رپر آمریکایی است. «داگلاس مک آرتور مک کین» پیش از پیوستن به داعش خواننده موسیقی رپ بوده و به ورزش بسکتبال نیز علاقه داشت.

داگلاس که 33 سال سن داشت در نبرد داعش با جبهه النصره (دیگر گروه تروریستی حاضر در سوریه) کشته شد.

فاضل شاکر ٬ تروریست لبنانی

ستاره سابق موسیقی پاپ لبنان چندی پیش به سوژه یک تمام مطبوعات لبنانی تبدیل شد و سر وصدای زیادی هم در شبکه های احتماعی به پا کرد. فاضل شاکر خواننده سابق لبنانی که پیش‌تر به آهنگ‌های عاشقانه‌اش معروف بود حالا دیگر یک شبه نظامی است، او خود تایید کرده که در نبردهای اخیر بین یک گروه اسلامگرای تندروی لبنانی که او به آن‌ها پیوسته و ارتش این کشور در شهر صیدا در جنوب این کشور حضور داشته است.

این خواننده در سال 2012 به طرز شگفت انگیزی بر اساس اظهارات بحث برانگیز امامی سنی مذهب به نام «احمد الاسیر» در حمایت از شورشیان سوری به شهر صیدا رفت.

 

این خواننده در مسجد احمد الاسیر توبه کرده است و حالا که این منطقه توسط ارتش لبنان مورد حمله قرار گرفته است، او به نفع شبه نظامیان احمد الاسیر اسلحه به دست گرفته است. (این گروه علیه حزب الله لبنان اعلام جنگ کرده است)

او همچنین در یک ویدئو عنوان کرده تا کنون دو سرباز را کشته و چهار نفر دیگر را نیز زخمی کرده است. پلیس لبنان حکم جلب او را صادر کرد اما او بعد از دتی زخمی شد و خبر بعدی که از او منتشر شد ٬‌خبر مداوا شدنش در یکی از بیمارستانهای سرزمین های اشغالی بود.

گفت و گو درمورد فاضل شاکر که حالا یک جهادی شده است، در توییتر و دیگر شبکه های اجتماعی حسابی داغ است. برخی با حس حمایت از اپوزیسیون سوریه او را همچون یک قهرمان می‌ستایند و دیگران او را تنها یک تروریست ناچیز می‌خوانند.

رپری که مادربزرگ اوباما را تهدید کرد

گروه تروریستی الشباب که شاخه‌ی افریقایی القاعده است ٬ علیه دولت سومالی (که غرب حامی اوست) می‌جنگد. این گروه عضوی دارد که از خوانندگان رپ است و بزرگ شده آلاباما است. او که «عمر الهمامی» نام دارد ٬به جز خوانندگی رپ ٬سابقه خوانندگی آهنگ‌های هیپ هاپ را نیز در کارنامه‌اش دارد. با وجود اینکه تا به حال چندین بار خبر کشته شدن او در درگیریهای الشباب با ماموران حکومتی در سومالی منتشر شده ٬هر بار با خواندن آهنگی جدید زنده بودن خود را ثابت می‌کند!

الشباب یکی از چندین گروه رادیکال وفادار به بن لادن هستند که تهدیدی علیه آمریکا در روزهای اخیر صادر کرده‌اند.

عمر الهمامی اما پار را فراتر از این گذاشته و رسما تهدید کرده که مادربزرگ اوباما را که درسومالی زندگی می‌کند ٬می‌کشد!

ام حسین البریتانی؛ خواننده جهادگران نکاح!

اخیرا رسانه های انگلیسی از زنی نوشتند که که با نام تشکیلاتی‌ام حسین البریتانی در میان اعضای داعش فعالیت می‌کند. او خواننده سابق سبک راک در انگلیس و نام او سالی جونز است که پنج سال پیش ناگهان محل زندگی خود را ترک کرد و احتمال می‌رود در همان روزها با همسر انگلیسی خود به نام جنید حسین که عضو داعش بود آشنا شده باشد.

بدین ترتیب پس از ماجراهای عاشقانه ای که نقل فضاهای مجازی بود ام حسین با جنید حسین ازدواج کرد و این دو نفر تصمیم گرفتند جداگانه به شهر رقه در سوریه سفر کرده و به تروریست‌های داعش ملحق شوند.

یک گروه تحقیق موفق شد تعدادی از عکس‌های شخصی‌ام حسین را از حساب کاربری‌اش در توییتر استخراج کند و همسایگان او نیز همگی تایید کردند که عکس‌ها متعلق به همسایه سابق آن‌ها سالی جونز است.

برخی از همسایه‌ها، سالی را دارای شخصیتی جنون آمیز توصیف و عده ای هم وی را متهم به انجام سحر و جادو کردند.

از وی ویدئویی به دست آمده که به همراه گروه موسیقی‌اش درحال خواندن در یک جشن است و لباس کوتاه سیاه رنگی به تن دارد.

اما تحقیقات درباره جنید حسین نشان می‌دهد که وی یک بار توسط پلیس انگلیس به اتهام سرقت فایل‌های مهم از کامپیوتر تونی بلر نخست وزیر سابق انگلیس بازداشت شده و تلاش داشته که همین کار را با اطلاعات مهم تعدادی دیگر از مسؤولان بلندپایه انگلیسی انجام دهد.

محققان معتقدند که حضور وی در گروه تروریستی داعش با توجه به توانایی فوق العاده وی در هک کردن اطلاعات، کمک مهمی به آن‌ها خواهد کرد.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن