دیدبان

دوره قبل مسجد جامعی چگونه رئیس شد؟

دوره قبل مسجد جامعی چگونه رئیس شد؟

دیدبان: اصلاح طلبان بعد از شکست در انتخابات هیات رییسه شورای شهر تهران، یک دلیل را دلیل اصلی و عمده برای این ناکام ماندن مسجد جامعی در تمدید دوران ریاستش بر این شورا عنوان کرده‌اند و آنهم انجام ندادن اقدامات سیاسی و لابی‌های سیاسی با اعضای شورا بود.

به گزارش افکارنیوز ، این مسئله از جهات بسیاری قابل نقض است. یکی از این موارد، بر می‌گردد به اخباری که چند روز قبل از برگزاری جلسه شورا در رسانه‌ها منتشر شد. به نظر می‌رسید به دلیل اینکه رأی اعضای ورزشکار شورا به شدت در این مرحله تأثیر گذار بود، عوامل دولتی و فرستاده‌های وزارت ورزش و جوانان پیشنهادات مختلفی برای این افراد داشتند تا به گزینه اصلاح طلب شورا رأی دهند. ورزشکاران شورا که هم تشویق به رأی دادن به گزینه اصلاح طلبان شده و هم تهدید شده بودند که دیگر اعتباری در وزارت ورزش نخواهند داشت، در نهایت در روز رأی گیری به گزینه اصولگرایان رأی دادند و همین مسئله نشان داد که تحت تأثیر لابی‌های دولتی قرار نمی‌گیرند.

با این حال رسانه‌های اصلاح طلب سعی کردند شکستشان در سیاست تهدید و تشویق را به کم کاری در حوزه سیاسی مرتبط کنند اما هنوز به این سؤال پاسخ نداده‌اند که اگر سیاسی کاری جواب می‌داد، پس باید به این نکته نیز اشاره می‌کردند که حتماً در دور قبلی نیز با همین اقدامات و لابی‌های سیاسی بده است که مسجد جامعی توانست با یک رأی بیشتر به عنوان رییس شورا انتخاب شود.

البته نکته دیگری نیز در این میان وجود دارد: اگر سیاسی کاری جواب داده و یک بار توانسته باعث پیروزی اصلاح طلبان در شورا شود، چرا باید راهکار موفقیت آمیز قبلی در دور دوم به کار گرفته نشود؟ اگر سیاست‌های امتحان شده و جواب پس داده قبلی نتواند دوباره به محک آزمایش گذاشته شود، این نشان می‌دهد که اصلاح طلبان این بار سعی مرده‌اند با سیاست «یا شانس و یا اقبال» به سراغ انتخابی بروند که بر روی حیات سیاسی آن‌ها تأثیر بسزایی داشته است.

رسانه‌های اصلاح طلب در همان آغاز فعالیت شورا و با انتخاب شدن مسجد جامعی به عنوان ریاست شورای شهر تهران بیان کرده بودند که این مسئله نشاندهنده تکرار شدن تاریخ در پیروزی دور اول انتخابات شورای شهر تهران است و آن‌ها امید بیشتری به تسخیر صندلی‌های مجلس دهم پیدا کرده‌اند. اگر سیاست در پیش گرفته شده آنقدر ناتوان باشد که نتواند پیروزی‌های بعدی را تضمین کند، می‌توان به صراحت بیان کرد که این گروه نمی‌تواند و نباید هم امیدی به پیروزی در انتخابات‌های بعدی و یا انتخابات مجلس داشته باشند.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن