دیدبان

برنامه ریزی القاعده برای حملات تروریستی در سالگرد ۱۱سپتامبر

برنامه ریزی القاعده برای حملات تروریستی در سالگرد ۱۱سپتامبر

دیدبان: دبکافایل مدعی شد که طبق اطلاعات آژانس های اطلاعاتی عربستان سعودی، بریتانیا و استرالیا، دو شاخه اصلی القاعده، داعش در عراق و سوریه و شاخه یمن القاعده، درحال برنامه ریزی برای انجام حملات تروریستی گسترده در سالگرد حملات ۱۱سپتامبر در نیویورک و واشنگتن هستند.

به گزارش افکارنیوز؛ به گفته منابع ضدتروریستی دبکافایل، آنها در حال آماده سازی خود برای انجام حملات همزمان در خاورمیانه و یک شهر در اروپای غربی هستند. هدف بعدی آنها نیز،اهداف ایالات متحده آمریکا در خاورمیانه و اروپا هستند. طبق برآورد کارشناسان اسلامی، داعش و شاخه aqap القاعده، تصمیم گرفته اند عملیات تروریستی مستقیم را در آمریکا به تاخیر بیندازند. طبق برخی از محاسبات انجام شده، حملات مستقیم به آمریکا بعد از دوره اول خشونت ها در اواخر سال ۲۰۱۴ یا اوایل سال ۲۰۱۵، در برخی از زمان ها شوک بیشتری را به دنبال خواهد داشت.

طبق برخی از اطلاعات ملک عبدالله، پادشاه سعود، به غرب برای برنامه های القاعده هشدار داده بود. «اگر مورد غفلت قرار گیرد» ... او هفته گذشته تاکید کرده بود: «من مطمئن هستم آنها پس از یک ماه به اروپا می رسند و ماه بعد نیز به آمریکا». پادشاه سعودی، هشدار خود را به صورت رسمی به سفیر آمریکا در ریاض ابلاغ کرده بود.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن